Genel Bilgi
Kod | RSMS301 |
Ad | Mitoloji ve İkonografi I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, Farklı dönem, coğrafya ve kültürlere ait mitolojileri tanıtmayı, mitolojik ve dinsel içerikli sanat yapıtlarında kullanılan biçim düzenlerini veya kalıplarını incelemeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders, mitolojinin doğuşu, anlamı ve uygarlık tarihine etkileri yanında Mezopotamya, Mısır, Yunan ve Roma, Ortadoğu, Anadolu, Doğu Asya ve Türk mitolojileri ile bu mitolojilerin günümüze yansımalarını, İkonografi; mitlerin ve dinsel konuların sanat ürününe yansımalarının incelenmesini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Cömert, B. Mitoloji ve İkonografi. De Ki Basım Yayım LTD.ŞTİ Gezgin, İ. Sanatın Mitolojisi. Sel Yayıncılık Ögel, B. Türk Mitolojisi, Türk Tarih Kurumu Basımevi Powel, B.B. Klasik Mitoloji. Bilge Kültür Sanat Yayınları
Notlar
İnternet erişim kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mitolojinin kültürel hayattaki yerini ve önemini açıklar |
ÖÇ02 | Mit ve mit türlerini ve dünya mitolojilerini karşılaştırır |
ÖÇ03 | Gördüğü bir mitolojik imgenin hangi kültüre ait olduğunu açıklar |
ÖÇ04 | Dinsel aktarımların karşılaştırmasını yapar |
ÖÇ05 | Bir sanat ürününde yer alan imgeleri dinsel ikonlarla ilişkilendirir |
ÖÇ06 | Kültürel yaşantımızda yer alan alışkanlıklarımızın mitolojik kökenlerini açıklar |
ÖÇ07 | Bir sanat ürününü ikonografik olarak çözümler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 5 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mit Türleri,Efsane, Destan, Halk öyküsü, Masal, Fabl; Mit türleri, Orijin mitleri, Kült mitleri, Prestij mitleri, Eskatalogya mitleri. | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Mezopotamya ve Mısır Mitolojileri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yunan ve Roma mitolojileri... Evrenin yaratılışı | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yunan Mitolojisi; Olimpos Tanrıları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yunan Mitolojisi; Önemli anlatılar ve kahramanlar | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ortadoğu mitolojileri,Hristiyanlık mitleri ve İncil | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Anadolu mitolojisi,Ana tanrıça kültü; Anadolu efsaneleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ara sınav hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Doğu Asya ve Türk mitolojileri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İkon nedir, İkonografik anlam nedir | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yunan ve Roma mitlerinin Batı Sanatı'na yansıyan örneklerin ikonografik çöüzümlemesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
12 | Hristiyanlık ikonlarının Batı Sanatı'na yansıyan örneklerinin ikonografik çözümlemesi I | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
13 | Hristiyanlık ikonlarının Batı Sanatı'na yansıyan örneklerinin ikonografik çözümlemesi II | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Türk mitolojisinin ana ikonları ve sanatsal anlatımlarda incelenmesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
15 | Gök, Ay, Su, toprak, mağara, Ana, At ikongrafilerinin önemi, Ağaç, kuş, orman, dağ ikonoğrafisi. | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarı yıl sonu sınavının hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarı yıl sonu sınavının hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |