Genel Bilgi
Kod | RSMZ305 |
Ad | Anasanat Atölye 3 (Resim) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. CEM DEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. CEM DEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, resmin teknik ve plastik unsurlarını dikkate alarak gözlem, bilgi ve deneyimleri ile yaratıcı yeteneklerini kullanarak özgün sanatsal çalışmalar üretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders aşağıdaki konuları ve etkinlikleri içerir: Temel resim kuram ve kavramları, Bir sanat eserini dönem, teknik ve içerik bakımından analiz edebilecek görsel ve kültürel bilgi ve becerileri geliştirici etkinlikleri, Resmin özgün bir ifade aracı olarak algılanmasına yönelik etkinlikleri, Farklı teknik ve malzemeleri deneyip, sanat eserleriyle örnekleyerek kendi eğilimlerine uygun görsel bir dil oluşturma yeterliliğini geliştirici çalışmaları, Sergi ziyaretlerini,
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
' Modern sanatın Öyküsü' Norbert Lynton Remzi Kitabevi ' Modern Sanattan sonra' David HOPKİNS, Hayalperest Yay. ' 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar' Ahu ANTMEN, Sel Yay.
Notlar
Sanat Dergileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma ve incelemelerle gözlemlerini tartışır. |
ÖÇ02 | Özgün bir çalışmanın yaratılmasında amaç ve kavramlar doğrultusunda eskizler ve taslaklar oluşturur. |
ÖÇ03 | Tür ve yaklaşım bakımından sanatsal tercihlerini gerekçelendirir |
ÖÇ04 | Sanatsal deneyim ve birikimin bütün olanaklarından yararlanarak, özgün bir sanatsal çalışma tasarlar, geliştirir ve uygular. |
ÖÇ05 | Resim sanatının temel tekniklerini açıklar |
ÖÇ06 | Resim sanatının temel tekniklerini kavram ve terimlerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 5 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 4 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dönemlik çalışma programının tanıtımı. Atölyenin çalışmaya hazırlanması, düzenlenmesi | Planlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Alla-prima ve impasto tekniğinin anlatıması ve örneklerin incelenmesi | Literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Alla-prima uygulamaları için açık havada peyzaj çalışmaları | Eskiz çizimleri, örnek sanatçı incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Öğrenci çalışmaları üzerine tartışma. Alla-prima çalışmalarına devam | Eskiz çizimleri, örnek sanatçı incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Peyzaj eskizlerinin atölyede tuvale aktarılması, impasto denemeleri | Eskiz çizimleri, örnek sanatçı incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Atölyede peyzaj çalışmalarına devam, alla prima ve impasto denemeleri | Eskiz çizimleri, örnek sanatçı incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Peyzaj çalışmaları üzerine tartışma ve eleştiri. Çalışmaların ve araştırmaların devam etmesi. | Eskiz çizimleri, örnek sanatçı incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Proje değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Figüratif resim ve soyutlama arasındaki ilişkinin anlatılması, örnek çalışmaların incelenmesi. Soyutlama için uygulama çalışmalarına başlanması | Eskiz çizimleri, örnek sanatçı incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Doğadan yapılan eskizlerin soyut kompozisyonlara dönüştürülmesi | Eskiz çizimleri, örnek sanatçı incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Resimde geometrik soyutlama örneklerinin incelenmesi. Küçük eskiz çalışmaları | Eskiz çizimleri, örnek sanatçı incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Öğrenci çalışmaları üzerine tartışma ve eleştiri. Öğrencilerin eğilimlerine uygun figüratif ya da soyut proje araştırması ve eğilim belirlemesi. | Eskiz çizimleri, örnek sanatçı incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Proje doğrultusunda üretilen çalışmalar üzerine tartışmalar. Uygulama çalışmalarına devam. | Eskiz çizimleri, örnek araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje doğrultusunda üretilen çalışmalar üzerine tartışmalar. Yeni çalışmaların yapılması. | Eskiz çizimleri, örnek araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Proje doğrultusunda üretilen çalışmaların tamamlanması ve tartışılması. | Eskiz çizimleri, örnek araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,60 | ||
AKTS | 4 AKTS |