RSMZ305 Anasanat Atölye 3 (Resim)

4 AKTS - 1-4 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ305
Ad Anasanat Atölye 3 (Resim)
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. CEM DEMİR


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, resmin teknik ve plastik unsurlarını dikkate alarak gözlem, bilgi ve deneyimleri ile yaratıcı yeteneklerini kullanarak özgün sanatsal çalışmalar üretmektir.

Dersin İçeriği

Bu ders aşağıdaki konuları ve etkinlikleri içerir: Temel resim kuram ve kavramları, Bir sanat eserini dönem, teknik ve içerik bakımından analiz edebilecek görsel ve kültürel bilgi ve becerileri geliştirici etkinlikleri, Resmin özgün bir ifade aracı olarak algılanmasına yönelik etkinlikleri, Farklı teknik ve malzemeleri deneyip, sanat eserleriyle örnekleyerek kendi eğilimlerine uygun görsel bir dil oluşturma yeterliliğini geliştirici çalışmaları, Sergi ziyaretlerini,

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

' Modern sanatın Öyküsü' Norbert Lynton Remzi Kitabevi ' Modern Sanattan sonra' David HOPKİNS, Hayalperest Yay. ' 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar' Ahu ANTMEN, Sel Yay.

Notlar

Sanat Dergileri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma ve incelemelerle gözlemlerini tartışır.
ÖÇ02 Özgün bir çalışmanın yaratılmasında amaç ve kavramlar doğrultusunda eskizler ve taslaklar oluşturur.
ÖÇ03 Tür ve yaklaşım bakımından sanatsal tercihlerini gerekçelendirir
ÖÇ04 Sanatsal deneyim ve birikimin bütün olanaklarından yararlanarak, özgün bir sanatsal çalışma tasarlar, geliştirir ve uygular.
ÖÇ05 Resim sanatının temel tekniklerini açıklar
ÖÇ06 Resim sanatının temel tekniklerini kavram ve terimlerini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 5
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar..
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. 2
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. 4
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dönemlik çalışma programının tanıtımı. Atölyenin çalışmaya hazırlanması, düzenlenmesi Planlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Alla-prima ve impasto tekniğinin anlatıması ve örneklerin incelenmesi Literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Alla-prima uygulamaları için açık havada peyzaj çalışmaları Eskiz çizimleri, örnek sanatçı incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Öğrenci çalışmaları üzerine tartışma. Alla-prima çalışmalarına devam Eskiz çizimleri, örnek sanatçı incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Peyzaj eskizlerinin atölyede tuvale aktarılması, impasto denemeleri Eskiz çizimleri, örnek sanatçı incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Atölyede peyzaj çalışmalarına devam, alla prima ve impasto denemeleri Eskiz çizimleri, örnek sanatçı incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Peyzaj çalışmaları üzerine tartışma ve eleştiri. Çalışmaların ve araştırmaların devam etmesi. Eskiz çizimleri, örnek sanatçı incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Proje değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Figüratif resim ve soyutlama arasındaki ilişkinin anlatılması, örnek çalışmaların incelenmesi. Soyutlama için uygulama çalışmalarına başlanması Eskiz çizimleri, örnek sanatçı incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Doğadan yapılan eskizlerin soyut kompozisyonlara dönüştürülmesi Eskiz çizimleri, örnek sanatçı incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Resimde geometrik soyutlama örneklerinin incelenmesi. Küçük eskiz çalışmaları Eskiz çizimleri, örnek sanatçı incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Öğrenci çalışmaları üzerine tartışma ve eleştiri. Öğrencilerin eğilimlerine uygun figüratif ya da soyut proje araştırması ve eğilim belirlemesi. Eskiz çizimleri, örnek sanatçı incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Proje doğrultusunda üretilen çalışmalar üzerine tartışmalar. Uygulama çalışmalarına devam. Eskiz çizimleri, örnek araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Proje doğrultusunda üretilen çalışmalar üzerine tartışmalar. Yeni çalışmaların yapılması. Eskiz çizimleri, örnek araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Proje doğrultusunda üretilen çalışmaların tamamlanması ve tartışılması. Eskiz çizimleri, örnek araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 90
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,60
AKTS 4 AKTS