Genel Bilgi
Kod | RSMZ311 |
Ad | Seçmeli Sanat Atölye 3 (Resim) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Handan NARİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Handan NARİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin farklı teknik ve materyalleri deneyimlemelerine, resmin teknik ve plastik unsurlarını dikkate alarak özgün sanatsal çalışmalar üretmelerine olanak sağlamak ve resim sanatının temel kuram, kavram ve tekniklerinin uygulamalı çalışmalar aracılığı ile kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin resim sanatında kullanılan konu teknik ve malzeme ilişkisini tanımalarını, resim sanatının gelişimi ve tarih içinde değişimi hakkında bilgi sahibi olmalarını kapsamaktadır. Ayrıca resmin elemanları ve ilkelerini bilme ve birbirinden ayırt edebilme becerisini ile özgün sanatsal çalışmalarında kendi eğilimlerine uygun görsel bir dil oluşturma yeterliliğini geliştirici çalışmaları içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok.
Kaynaklar
GOMBRICH, E. H. (1986). Sanatın Öyküsü, (çev. B. Cömert) İstanbul: Remzi Kitabevi. LYNTON, N. (1982). Modern Sanatın Öyküsü, İstanbul: Remzi Kitabevi.
Notlar
Yöktez, Ulakbim gibi erişime açık adreslerden edinilen bilimsel kaynaklar Müze ve sanat galerilerinin resmi internet sayfaları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanatın temel kavramlarını ifade eder. |
ÖÇ02 | Resmin ilkelerini, elemanlarını bilir ve birbirinden ayırt eder. |
ÖÇ03 | Kendi sanatsal amaçları için uygun resimsel eleman ve ilkeleri kullanır. |
ÖÇ04 | Kendi sanatsal dili için uygun teknik ve materyalleri seçer. |
ÖÇ05 | Sanatın farklı tekniklerini öğretebilir konuma gelirler. |
ÖÇ06 | Kendi yeteneklerini ve yaratıcılıklarını geliştirirler |
ÖÇ07 | Resim sanatının gelişimini ve temel resim materyallerinin tarih içinde değişimini bilir. |
ÖÇ08 | Yapmış olduğu çalışmayı, öğrendiği bilgiler çerçevesinde eleştirir. |
ÖÇ09 | Basın yayın araçlarındaki güzel sanatlar ve sanatçılar ile ilgili haberlerden faydalanarak sanat çalışmaları için alt yapı oluşturur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 1 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | 2 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | 1 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 4 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriğinin, amacının açıklanması. Kaynak önerileri ve öğrencilerin sorumluluklarının açıklanması. | Kavram ve konuların tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Resim sanatında kullanılan araç ve gereçlerden kağıdın tanıtımı, üretimi, kullanımı, olanak ve sınırlılıkları, çeşitleri: Farklı özellikteki kağıtlara canlı modelden eskiz çalışması | Ders metni, görseller ve uygulama malzemeleri hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | Resim sanatının gelişimi ve temel resim materyallerinin tarih içinde değişimi | Slayt gösterisi hazırlama, ilgili sanat eserlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Resmin ilkeleri ve elemanları | Slayt gösterisi hazırlama, ilgili sanat eserlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Resimde kompozisyon ve türleri. | Slayt gösterisi hazırlama, ilgili sanat eserlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Resimde kompozisyon ve araştırmalarına ilişkin uygulama çalışmaları | Slayt gösterisi hazırlama, ilgili sanat eserlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sanatçıların eserlerinden çizgi ve lekeye yönelik olanların irdelenmesi, eskiz ve taslak çizimler | Slayt gösterisi hazırlama, ilgili sanat eserlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Çalışma dosyası ve sanatçı araştırması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Resimde figuratif araştırmalar, portre çalışması | Slayt gösterisi hazırlama, ilgili sanat eserlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Resimde figuratif araştırmalar- portre çalışması (göz,dudak,burun vb. detay) | Desen, eskiz ve taslak çizimler | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | Resmin ilke ve elemanlarına yönelik uygulama araştırmaları: Kuru boya figür çalışması ritm ve armoni üzerine renk çalışmaları | Slayt gösterisi hazırlama, ilgili sanat eserlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Resmin ilke ve elemanlarına yönelik uygulama araştırmaları: Pastel boya natürmort çalışması ( Üç boyutluluk ve derinlik yanılsaması araştırmaları) | Ders metni, görseller ve uygulama malzemeleri hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Resimde mekan ve figür ilişkisi: Örnek eser incelemeleri, Resimde mekân ve figür ilişkisi: Örnek eser incelemeleri, Peyzaj çalışması (Pastel ve kuru boya) | Desen, eskiz ve taslak çizimler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | Önceki haftanın çalışmasına devam | Uygulama çalışması, eskiz ve taslak çizimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Resimde mekan ve figür ilişkisi: Örnek eser incelemeleri, Natürmort çalışması (pastel boya) | Uygulama çalışması, eskiz ve taslak çizimler | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışma dosyası | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışma dosyası | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |