Genel Bilgi
Kod | RSMZ306 |
Ad | Anasanat Atölye 4 (Resim) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. CEM DEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. CEM DEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; öğrencilerin farklı teknik ve türleri deneyimleyerek; kendi eğilimlerine ve karakterine uygun sanatsal bir üslup, dil oluşturmasını desteklemektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; resimleri dönem, teknik ve içerik bakımından analiz edebilecek görsel ve kültürel bilgi ve becerileri geliştirmeye yönelik etkinlikleri içerir. Buna ilaveten bu ders resmin özgün bir ifade aracı olarak algılanması, farklı teknik ve malzemeleri, farklı konuları, türleri deneyip kendi eğilimlerine uygun görsel bir dil ve anlatım oluşturma yeterliliğini geliştirici çalışmaları içerir. Ayrıca öğrencilerin sergileme yöntemleri, süreci, sunum teknikleri ve portfolyo hazırlama hakkında bilgi edinmeleri sağlanır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Modern Sanatın Öyküsü' Norbert LYNTON, Remzi Kitabevi Modern sanattan Sonra', David HOPKİNS, Hayalperest yay. ' 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar', Ahu ANTMEN, Sel Yay.
Notlar
Sanat Dergileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma ve incelemelerle gözlemlerini tartışır |
ÖÇ02 | Çalışmalarında resim sanatının temel tekniklerini kullanır |
ÖÇ03 | Sanatsal deneyimin bütün olanaklarından yararlanarak, özgün bir sanatsal çalışma tasarlar |
ÖÇ04 | Resim sanatının temel tekniklerini açıklar |
ÖÇ05 | Resim sanatının temel tekniklerini kavram ve terimlerini açıklar |
ÖÇ06 | Tür ve yaklaşım bakımından sanatsal tercihlerini gerekçelendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 5 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 5 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Resim sanatında farklı türlerle ilgili bilgi (natürmort, portre, peyzaj, nü, vb). Suluboya, pastel boya ve lavi tekniklerinin tanıtılması. | Konuyla ilgili literatür taraması, gerekli materyallerin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
2 | Her bir öğrencinin projelendireceği türün belirlenmesi ve suluboya, pastel boya ya da lavi tekniğinde eskiz hazırlıklarının yapılması. | Konunun açıklanması, Örneklerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Öğrencilerin projesi kapsamında ön çalışmalar yapması (suluboya, pastel boya, lavi, akrilik ya da yağlıboya tekniğinde eskizlerin yapılması) | Uygulama ve kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Eskizlerin, ön çalışmaların değerlendirilmesi ve konuya, türe ve tekniğe uygun farklı boyuttaki taşıyıcı yüzeylere aktarılması. | Uygulama ve kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Proje kapsamındaki çalışmalara devam. | Uygulama ve kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Proje kapsamındaki çalışmalara devam ve eleştiriler. | Uygulama ve kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Proje kapsamındaki çalışmaların tamamlanması. | Uygulama ve kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Proje değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
9 | Portre konulu çalışmalar. | Uygulama ve kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Portre konulu çalışmaların tamamlanması. | Uygulama ve kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Naturmort çalışmalar. | Uygulama ve kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Naturmort çalışmaların tamamlanması. | Uygulama ve kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Canlı modelden çalışmalar. | Uygulama ve kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Canlı modelden çalışmaların tamamlanması. | Uygulama ve kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Sanatçı ifadesi, sanatçı beyanının ne olduğunun anlatılması. Yıl sonu değerlendirmesi için sanatçı ifadesi ve savunması ile portfolyosu hazırlıkları. | Uygulama ve kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,60 | ||
AKTS | 4 AKTS |