Genel Bilgi
Kod | RSMZ312 |
Ad | Seçmeli Sanat Atölye 4-Resim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Handan NARİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Handan NARİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin farklı teknik ve materyalleri deneyimlemelerine, resmin teknik ve plastik unsurlarını dikkate alarak özgün sanatsal çalışmalar üretmelerine olanak sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin farklı teknik ve materyalleri deneyimleyip, sanat eserleriyle örnekleyerek kendi eğilimlerine uygun görsel bir dil oluşturma yeterliliğini geliştirici çalışmaları içerir. Öğrencilerin farklı resimsel yaklaşımları deneyimlemeleri, sanatsal etkinlikleri izleme ve dahil olmaları önerilir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok.
Kaynaklar
GOMBRICH, E. H. (1986). Sanatın Öyküsü (çev. B. Cömert)İstanbul: Remzi Kitabevi. LYNTON, N. (1982). Modern Sanatın Öyküsü, İstanbul: Remzi Kitabevi.
Notlar
Yöktez, Ulakbim gibi erişime açık adreslerden edinilen bilimsel kaynaklar Müze ve sanat galerilerinin resmi internet sayfaları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kendi sanatsal amaçları için uygun resimsel eleman ve ilkeleri kullanır. |
ÖÇ02 | Kendi sanatsal dili için uygun teknik ve materyalleri seçer. |
ÖÇ03 | Kendi yeteneklerini ve yaratıcılıklarını geliştirirler |
ÖÇ04 | Sanatın farklı tekniklerini öğretebilir konuma gelir |
ÖÇ05 | Sanatın temel kavramlarını ifade eder. |
ÖÇ06 | Resmin ilkelerini, elemanlarını bilir ve birbirinden ayırt eder. |
ÖÇ07 | Resim sanatının gelişimini ve temel resim materyallerinin tarih içinde değişimini bilir |
ÖÇ08 | Basın yayın araçlarındaki güzel sanatlar ve sanatçılar ile ilgili haberlerden faydalanarak sanat çalışmaları için alt yapı oluşturur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | 1 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 5 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriğinin, amacının açıklanması. Kaynak önerileri ve öğrencilerin sorumluluklarının açıklanması. | Kavram ve konuların tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Canlı modelden renkli desen /Natürmort çalışması (kuru boya) | Ders metni, görseller ve uygulama malzemeleri hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Renkli portre çalışması (kuru boya) | Slayt gösterisi hazırlama, ilgili sanat eserlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Renkli otoportre çalışması (pastel boya) | Desen, eskiz ve taslak çizimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Natürmort çalışması- Pastel boya tekniği | Slayt gösterisi hazırlama, ilgili sanat eserlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
6 | Natürmort çalışması- Suluboya tekniği | Desen, eskiz ve taslak çizimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Natürmort çalışması, Lavi tekniği | Slayt gösterisi hazırlama, ilgili sanat eserlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Çalışma dosyası ve sanatçı araştırması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Natürmort çalışması-Guaj boya tekniği | Slayt gösterisi hazırlama, ilgili sanat eserlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
10 | Kolaj tekniği- Atölyede hazırlanmış olan düzenlemeden natürmort çalışmasının üretilmesi Soyut düzenleme | Slayt gösterisi hazırlama, ilgili sanat eserlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
11 | Kolaj tekniği- Soyut düzenleme | Slayt gösterisi hazırlama, ilgili sanat eserlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
12 | Akrilik Tekniği (Natürmort çalışması) 1 | Slayt gösterisi hazırlama, ilgili sanat eserlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
13 | Akrilik Tekniği (Natürmort çalışması) 2 | Eskiz ve taslak çizimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Karışık teknik (Natürmort, otoportre ya da peyzaj) 1 | Slayt gösterisi hazırlama, ilgili sanat eserlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma |
15 | Karışık teknik (Natürmort, otoportre ya da peyzaj) 2 | Ders metni, görseller ve uygulama malzemeleri hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışma dosyası | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışma dosyası | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |