RSMS404 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMS404
Ad Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Handan NARİN
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. Handan NARİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; resim-iş eğitimi öğretmen adaylarının eğitimde kullanılan ölçme araçlarının özelliklerini tanımalarını sağlamak, bu araçların kullanımı konusundaki farkındalıklarını, bilgi ve becerilerini geliştirmek ve öğrenci başarısını değerlendirmede dikkat etmesi gereken hususları benimsemelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özelliklerini; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçları, yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, hakkında bilgileri içermektedir. Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar, gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme ile ilgili bilgileri de kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

McMillan, J. (2015). H. Sınıf İçi Değerlendirme: Etkili Ölçütlere Dayalı Etkili Bir Öğretim İçin İlke ve Uygulamalar, (6.Bs.), (Çeviri Editör: Asım Arı), Eğitim Kitabevi Yayınları. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. T. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi. Karasar, N. (2009).Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Yayıncılık. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011).Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık. Creswell, J.W. (2017). Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, EDAM.

Notlar

Yöktez, Ulakbim gibi erişime açık adreslerden edinilen bilimsel kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki işlevinin farkında olur.
ÖÇ02 Ölçme ve değerlendirme araçlarının genel özelliklerini açıklar.
ÖÇ03 Sınıf içi değerlendirmelerde kullanılan temel yaklaşımlar ve teknikleri açıklar.
ÖÇ04 Farklı öğrenme alanlarına uygun ölçme araçları geliştirir.
ÖÇ05 Dersin kazanımına ve sürece uygun ölçme araçları geliştirir.
ÖÇ06 Geliştirdiği ölçme araçlarına uygun değerlendirme yöntemleri kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar..
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders hakkında genel bilgiler ve planlama çalışmaları Slayt hazırlanması, Dersin içeriği ve kaynakları hakkında bilgi vermek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
3 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Kısa cevaplı sınavlar ve Doğru-yanlış tipi testler Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Çoktan seçmeli testler Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Eşleştirmeli testler ve sözlü sınavlar Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem ve görüşme Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav İlgili kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Performans değerlendirme Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Öğrenci ürün dosyası Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Araştırma kağıtları ve araştırma projeleri Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Akran değerlendirmesi ve öz değerlendirme Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Tutum ölçekleri Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
15 Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav sorularının hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav kağıtlarının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 90
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,60
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 11:47