RSMZ402 Anasanat Atölye 6 (Grafik)

4 AKTS - 1-4 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ402
Ad Anasanat Atölye 6 (Grafik)
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. AŞKIN ŞEN GÖK


Dersin Amacı

Uygulama ve teorinin eş zamanlı olarak yürütüldüğü bu derste, öğrencilerin farklı kavramlar / konular hakkında yaratıcı fikirler geliştirmesi ve bu fikirlerini etkin / çağdaş bir görsel tasarıma dönüştürmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste, farklı zaman aralıklarını kapsayan ve tasarım yarışmalarının da dahil edildiği çeşitli projeler uygulanır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Bak Dergisi • Uluslararası Görsel Sanatlar E-Dergisi Grafik Tasarım Dergisi MediaCat Yayınları

Notlar

Bu Bir Pipo Değildir • Michel Foucault • YKY Yaratıcı Özgüven • Tom and David Kelley Grafik Tasarımda Tasarım Fikri • Gavin Ambrose, Paul Harris • Literatür Yayıncılık Grafik Tasarımda Renk • Gavin Ambrose, Paul Harris • Literatür Yayıncılık Beden Dili • Allan and Barbara Pease


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grafik Tasarım alanına ait birikimlerini hayata geçirir.
ÖÇ02 Grafik tasarımın alt dallarından hangisine dair yatkınlığı olduğunu keşfeder.
ÖÇ03 Bir fikrin, mesajın veya kavramın iletilmesinde farklı yöntemleri deneyimler.
ÖÇ04 Mesajın etkin bir görsel iletişim tasarımına dönüştürülmesi noktasında yetkin kararlar alma tecrübesini kazanır.
ÖÇ05 Grafik tasarım tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ06 Çağdaş tasarımlar ve tasarımcılar hakkında bilgi ve fikir sahibi olur.
ÖÇ07 Verilen zaman içerisinde tasarım sürecini yönetme becerisini geliştirir.
ÖÇ08 Sunum yapma ve fikirlerini sözlü olarak ifade etme yetilerini geliştirir.
ÖÇ09 Güncel tasarım yarışmalarına katılma ve takip etme konusunda tecrübe sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. 3
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. 2
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. 3
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Selamlaşma, tatil sürecine dair öz değerlendirmelerin paylaşılması ve yeni projenin tanıtılması Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
2 Verilen projeye dair yapılan kaynak taramaları ve araştırmaların topluca görüşülmesi, beyin fırtınası Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
3 Portfolyo üzerine konu anlatımı ve Proje ile ilgili farklı örneklerin gösterilip birlikte incelenmesi ve ilk fikir eskizleri hakkında bilgi alış-verişi Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
4 Portfolyo üzerine konu anlatımı ve Proje hakkında ilk sunumlar; fikirlerin tartışılması, yapılan görsel eskiz değerlendirmesi. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme
5 Bilgisayara aktarılan çalışmaların sonuca doğru ilerlemesi1. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
6 Bilgisayara aktarılan çalışmaların sonuca doğru ilerlemesi 2. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
7 Bilgisayara aktarılan çalışmaların sonuç noktasında netleştirilmesi 1. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Proje / tasarım, Performans değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Öğrencilere mezuniyet proje konusunun tanıtılması ve bu konu hakkında bilgilendirmeler. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Proje konusu hakkında öğrenci araştırma ve ilk yorumlarının toplu olarak değerlendirilmesi. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
11 Proje hakkında ilk sunumlar. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 Öğrenci çalışmalarının toplu olarak değerlendirilmesi. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
13 Bilgisayara aktarılan çalışmaların sonuca doğru ilerlemesi 3. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 Bilgisayara aktarılan çalışmaların sonuca doğru ilerlemesi 4. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 Bilgisayara aktarılan çalışmaların sonuç noktasında netleştirilmesi 2. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları 1 Proje / tasarım, Ödev, Performans değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları 2 Proje / tasarım, Ödev, Performans değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS