Genel Bilgi
Kod | RSMZ402 |
Ad | Anasanat Atölye 6 (Grafik) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. AŞKIN ŞEN GÖK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. AŞKIN ŞEN GÖK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. AŞKIN ŞEN GÖK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Uygulama ve teorinin eş zamanlı olarak yürütüldüğü bu derste, öğrencilerin farklı kavramlar / konular hakkında yaratıcı fikirler geliştirmesi ve bu fikirlerini etkin / çağdaş bir görsel tasarıma dönüştürmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste, farklı zaman aralıklarını kapsayan ve tasarım yarışmalarının da dahil edildiği çeşitli projeler uygulanır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Bak Dergisi • Uluslararası Görsel Sanatlar E-Dergisi Grafik Tasarım Dergisi MediaCat Yayınları
Notlar
Bu Bir Pipo Değildir • Michel Foucault • YKY Yaratıcı Özgüven • Tom and David Kelley Grafik Tasarımda Tasarım Fikri • Gavin Ambrose, Paul Harris • Literatür Yayıncılık Grafik Tasarımda Renk • Gavin Ambrose, Paul Harris • Literatür Yayıncılık Beden Dili • Allan and Barbara Pease
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grafik Tasarım alanına ait birikimlerini hayata geçirir. |
ÖÇ02 | Grafik tasarımın alt dallarından hangisine dair yatkınlığı olduğunu keşfeder. |
ÖÇ03 | Bir fikrin, mesajın veya kavramın iletilmesinde farklı yöntemleri deneyimler. |
ÖÇ04 | Mesajın etkin bir görsel iletişim tasarımına dönüştürülmesi noktasında yetkin kararlar alma tecrübesini kazanır. |
ÖÇ05 | Grafik tasarım tarihi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Çağdaş tasarımlar ve tasarımcılar hakkında bilgi ve fikir sahibi olur. |
ÖÇ07 | Verilen zaman içerisinde tasarım sürecini yönetme becerisini geliştirir. |
ÖÇ08 | Sunum yapma ve fikirlerini sözlü olarak ifade etme yetilerini geliştirir. |
ÖÇ09 | Güncel tasarım yarışmalarına katılma ve takip etme konusunda tecrübe sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Selamlaşma, tatil sürecine dair öz değerlendirmelerin paylaşılması ve yeni projenin tanıtılması | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
2 | Verilen projeye dair yapılan kaynak taramaları ve araştırmaların topluca görüşülmesi, beyin fırtınası | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
3 | Portfolyo üzerine konu anlatımı ve Proje ile ilgili farklı örneklerin gösterilip birlikte incelenmesi ve ilk fikir eskizleri hakkında bilgi alış-verişi | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
4 | Portfolyo üzerine konu anlatımı ve Proje hakkında ilk sunumlar; fikirlerin tartışılması, yapılan görsel eskiz değerlendirmesi. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
5 | Bilgisayara aktarılan çalışmaların sonuca doğru ilerlemesi1. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
6 | Bilgisayara aktarılan çalışmaların sonuca doğru ilerlemesi 2. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
7 | Bilgisayara aktarılan çalışmaların sonuç noktasında netleştirilmesi 1. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
8 | Ara Sınav | Proje / tasarım, Performans değerlendirmesi | |
9 | Öğrencilere mezuniyet proje konusunun tanıtılması ve bu konu hakkında bilgilendirmeler. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
10 | Proje konusu hakkında öğrenci araştırma ve ilk yorumlarının toplu olarak değerlendirilmesi. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
11 | Proje hakkında ilk sunumlar. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
12 | Öğrenci çalışmalarının toplu olarak değerlendirilmesi. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
13 | Bilgisayara aktarılan çalışmaların sonuca doğru ilerlemesi 3. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
14 | Bilgisayara aktarılan çalışmaların sonuca doğru ilerlemesi 4. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
15 | Bilgisayara aktarılan çalışmaların sonuç noktasında netleştirilmesi 2. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları 1 | Proje / tasarım, Ödev, Performans değerlendirmesi | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları 2 | Proje / tasarım, Ödev, Performans değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |