Genel Bilgi
Kod | RSMZ404 |
Ad | Anasanat Atölye 6 (Heykel) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUAT KARAASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SUAT KARAASLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SUAT KARAASLAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin kişisel üslup ve teknik bilgilerini göz önünde bulundurarak özgün çalışmalar yapmaları ve bu dersle edinilen kazanımlarını, ilk ve orta eğitimin çeşitli kademelerinde uygulamaları amaçlanır.
Dersin İçeriği
Farklı teknik ve malzemeler (kil, ahşap, metal, vb.) ile öğrencilerin kendi eğilimlerine uygun 3 boyutlu biçimlendirme dili (modelaj, yontu, döküm, alçak ve yüksek kabartma vb.) oluşturma yeterliliğini geliştirici çalışmaları içerir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
YUNAN HEYKELİ, Klasik dönem Heykel Sanatı
Notlar
Heykel Ve Sanat Kuramları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nesnelerle olgular arasında ilişki kurarak doğayı ve nesneyi plastik olarak yorumlar. |
ÖÇ02 | Heykelde oran-orantı, ışık-gölge, form-hacim, yüzey, ritim, doku gibi kompozisyon elemanlarını açıklayabilir. |
ÖÇ03 | Heykelde hareket, ahenk-zıtlık, bütünlük, denge gibi kompozisyon ilkelerini açıklayabilir. |
ÖÇ04 | Soyutlama, deformasyon ve metamorfoz gibi tasarım yöntemlerini kullanarak özgün çalışmalar tasarlayabilir. |
ÖÇ05 | Farklı teknik ve malzemeler (kil, ahşap, metal, vb.) ile kendi eğilimlerine uygun 3 boyutlu biçimlendirmeler yapabilir. |
ÖÇ06 | Malzeme ve teknik bilgilerini ilk ve orta okul düzey öğrencilerine öğretebilir. |
ÖÇ07 | Sergileme yöntemleri, süreci, sunum teknikleri ve portfolyo hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı, yöntemi ve konularının belirlenme | Dersin içeriğinin ve kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Çalışma konuları, malzemeler ve teknik konusunda bilgilendirme. Örnek çalışma görselleri. | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | çalışma konularının eskizlerinin hazırlanması ve malzeme seçimi | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | 1. projenin uygulama süreci I | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | 1. projenin uygulama süreci II | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | 1. projenin uygulama süreci III | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | 1. projenin uygulama süreci, sonlandırma çalışmaları ve genel kontrol | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | 2. proje için kavram ve konu belirlenmesi | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | 2. proje için eskizler, çizimler, maketler ve örnek görsellerin incelenmesi | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | 2. proje için malzeme seçimi ( ağaç, taş metal, kil vs.) yapılması | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
12 | 2. projenin uygulama süreci I | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | 2. projenin uygulama süreci II | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | 2. projenin uygulama süreci III | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | 2. projenin genel kontrolünün yapılması (zımpara, patina, eskitme vb. işlemler.) | Proje sonlandırma hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,60 | ||
AKTS | 4 AKTS |