RSMZ406 Anasanat Atölye 6 (Resim)

4 AKTS - 1-4 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ406
Ad Anasanat Atölye 6 (Resim)
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NİMET KESER
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. NİMET KESER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NİMET KESER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, resmin teknik ve plastik unsurlarını dikkate alarak gözlem, bilgi ve deneyimleri ile yaratıcı yeteneklerini kullanarak özgün sanatsal çalışmalar üretmektir.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler günümüz sanatının konu, kavram ve problemleri doğrultusunda, gözlem, bilgi ve deneyimleri ile yaratıcı yeteneklerini kullanarak özgün sanatsal çalışmalar üretir.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu Ana Sanat Atölye I, II, III ve IV derslerini almış olmaktır.

Kaynaklar

N. Keser, Sanat Sözlüğü, Ankara: Ütopya Yayınevi. N. Lynton, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi E.H. Gombrich, E.H. Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi E.L. Smith, Art Today, A Phaidon Book

Notlar

Online sanat müzeleri, müze katalogları, sanatçı katalogları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma ve incelemelerle gözlemlerini tartışır.
ÖÇ02 Günümüz teknolojilerini çalışmalarında kullanır.
ÖÇ03 Sanatsal deneyim ve birikimin bütün olanaklarından yararlanarak, özgün bir sanatsal çalışma tasarlar ve uygular.
ÖÇ04 Özgün plastik bir dil biçimlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar..
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. 2
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Malzeme ve projeler hakkında öğrenci bilgilendirilecek. Öğrencilere dönem boyunca sorumlu oldukları çalışmalar açıklanacak. Kavram ve konuların tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
2 Öğrenci projeleriyle ilgili teorik metinler, sergi görselleri, sanatçı ve sanat yapıtı örnekleri incelenecek Desen, eskiz ve taslak çizimleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Atölyede eskiz çalışmaları Desen, eskiz ve taslak çizimleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Atölye çalışmaları Desen, eskiz ve taslak çizimleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Davetli sanatçı 'workshop'ı ve Davetli sanatçı workshopının izlenmesi ve sanatçının tekniği ve konusu hakkında görüşme Desen, eskiz ve taslak çizimleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Atölye çalışmalarına devam Desen, eskiz ve taslak çizimleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Atölye çalışmalarının yorumlanması ve değerlendirilmesi Desen, eskiz ve taslak çizimleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
9 Mezuniyet projesinin hazırlıklarına başlanması Desen, eskiz ve taslak çizimleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Mezuniyet projesi için eskiz çalışmaları Desen, eskiz ve taslak çizimleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Atölyede çalışmalar devam edilmesi Desen, eskiz ve taslak çizimleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Çalışmalar ve araştırmalarla ilgili açıklamalr, tartışmalar ve öneriler Desen, eskiz ve taslak çizimleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Mezuniyet projelerinin eleştiriler ve öneriler doğrultusunda geliştirilmesi Desen, eskiz ve taslak çizimleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Mezuniyet projesi çalışmalarına devam Desen, eskiz ve taslakçizimler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Portfolyo ve sergi hazırlıkları Eserlerin fotoğraflarının çekilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Portfolyoların hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Portfolyoların hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 101
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,04
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 05:45