Genel Bilgi
Kod | RSMZ406 |
Ad | Anasanat Atölye 6 (Resim) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİMET KESER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NİMET KESER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NİMET KESER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, resmin teknik ve plastik unsurlarını dikkate alarak gözlem, bilgi ve deneyimleri ile yaratıcı yeteneklerini kullanarak özgün sanatsal çalışmalar üretmektir.
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler günümüz sanatının konu, kavram ve problemleri doğrultusunda, gözlem, bilgi ve deneyimleri ile yaratıcı yeteneklerini kullanarak özgün sanatsal çalışmalar üretir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu Ana Sanat Atölye I, II, III ve IV derslerini almış olmaktır.
Kaynaklar
N. Keser, Sanat Sözlüğü, Ankara: Ütopya Yayınevi. N. Lynton, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi E.H. Gombrich, E.H. Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi E.L. Smith, Art Today, A Phaidon Book
Notlar
Online sanat müzeleri, müze katalogları, sanatçı katalogları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma ve incelemelerle gözlemlerini tartışır. |
ÖÇ02 | Günümüz teknolojilerini çalışmalarında kullanır. |
ÖÇ03 | Sanatsal deneyim ve birikimin bütün olanaklarından yararlanarak, özgün bir sanatsal çalışma tasarlar ve uygular. |
ÖÇ04 | Özgün plastik bir dil biçimlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 2 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Malzeme ve projeler hakkında öğrenci bilgilendirilecek. Öğrencilere dönem boyunca sorumlu oldukları çalışmalar açıklanacak. | Kavram ve konuların tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Öğrenci projeleriyle ilgili teorik metinler, sergi görselleri, sanatçı ve sanat yapıtı örnekleri incelenecek | Desen, eskiz ve taslak çizimleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Atölyede eskiz çalışmaları | Desen, eskiz ve taslak çizimleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Atölye çalışmaları | Desen, eskiz ve taslak çizimleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Davetli sanatçı 'workshop'ı ve Davetli sanatçı workshopının izlenmesi ve sanatçının tekniği ve konusu hakkında görüşme | Desen, eskiz ve taslak çizimleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Atölye çalışmalarına devam | Desen, eskiz ve taslak çizimleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Atölye çalışmalarının yorumlanması ve değerlendirilmesi | Desen, eskiz ve taslak çizimleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
|
9 | Mezuniyet projesinin hazırlıklarına başlanması | Desen, eskiz ve taslak çizimleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Mezuniyet projesi için eskiz çalışmaları | Desen, eskiz ve taslak çizimleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Atölyede çalışmalar devam edilmesi | Desen, eskiz ve taslak çizimleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Çalışmalar ve araştırmalarla ilgili açıklamalr, tartışmalar ve öneriler | Desen, eskiz ve taslak çizimleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Mezuniyet projelerinin eleştiriler ve öneriler doğrultusunda geliştirilmesi | Desen, eskiz ve taslak çizimleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Mezuniyet projesi çalışmalarına devam | Desen, eskiz ve taslakçizimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Portfolyo ve sergi hazırlıkları | Eserlerin fotoğraflarının çekilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Portfolyoların hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Portfolyoların hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,04 | ||
AKTS | 4 AKTS |