Genel Bilgi
Kod | RSMZ408 |
Ad | Seçmeli Sanat Atölye 6 (Grafik) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVGİ ARI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SEVGİ ARI (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Grafik tasarımın temel ilkelerini öğretmek; yaratıcı fikir geliştirebilme ve bu fikri etkin ve özgün bir çözüm önerisine dönüştürebilme becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler grafik tasarımı disiplinine uygun anlatım dilini ve yöntemleri oluşturabilmeyi, farklı konu ve kavramlar üzerinden uygulamalar geliştirir.
Dersin Ön Koşulu
Tasarım problemleri üzerinde yaratıcı çözümler geliştirme motivasyonuna sahip olmak
Kaynaklar
Grafik Tasarım Temelleri Seti 10 Kitap Gavin Ambrose Paul Harris Grafik Tasarımda Görsel Algı Dr. Abdulgani Arıkan Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü Gavin Ambrose İletişim Sözlüğü Erol Mutlu
Notlar
Görme Biçimleri John Berger Bir Fotoğrafı Anlamak John Berger Resmin Tarihi Mağaradan Bilgisayar Ekranına David Hockney Martin Gayford Yazı Nedir Roland Barthes Korku Kültürü Risk Almamanın Riskleri Frank Furedi İşaretten Konuşmaya Dilin Kökeni ve Gelişimi Michael C Corballis Gerçekten Bilmeniz Gereken 50 Sanat Fikri Susie Hodge Tarih Boyunca Kent Kökenleri Geçirdiği Dönüşümler ve Geleceği Lewis Mumford Sanat Tasarım ve Görsel Kültür Malcolm Barnard İmparatorluk ve İletişim Araçları Harold A İnnys Yazı İnsanlığın Belleği Georges Jean Grafik Tasarım Alain Well
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grafik Tasarım temel kavramlarını ve ürün dağarcığını tanır. |
ÖÇ02 | Temel tasarım bilgilerini portfolyo tasarımına adapte etmeyi öğrenir. |
ÖÇ03 | Portfolyo tasarımı çerçevesinde çoklu sayfa tasarımı üretme deneyimini edinir. |
ÖÇ04 | Grafik tasarım ile sanat disiplinleri arasındaki geçişleri fark eder. |
ÖÇ05 | Çağdaş grafik tasarımcıları ve grafik tasarım yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Verili zaman çerçevesinde proje yürütme becerisi kazanır. |
ÖÇ07 | Bilgisayar tekniğini geliştirerek bunları tasarımlarında uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 5 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 5 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Selamlaşma, tatil değerlendirmesi, Yeni proje konusunun verilmesi ve konuyla ilgili araştırma yönteminin, tarihsel bağlantının aktarılması | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Proje konusuna dair öğrenci araştırmalarının görüşülmesi, tarihsel anlatım. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Proje konusuna dair öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi, örneklerle anlatım. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi, örneklerle anlatım. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi, örneklerle anlatım II | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Öğrenci araştırmalarının sonuca yönelik değerlendirilmesi. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Öğrenci sunumlarının sonuç noktasında netleştirilmesi. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Proje / tasarım, Performans değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Vize sunumunda oluşturulan sunumların değerlendirilmesi. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Projeye özgü çözümlemeler için photoshop programına yönelik anlatımlar, Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Projeye özgü çözümlemeler için photoshop programına yönelik anlatımlar, Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi II | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Projeye özgü çözümlemeler için photoshop programına yönelik anlatımlar, Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi III | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Photoshop programına dair öğrenci sorularının cevaplanması, Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi IV | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Bilgisayarda çözümlenen tasarımların sonuç noktasında değerlendirilmesi. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Bilgisayarda çözümlenen tasarımların sonuç noktasında netleştirilmesi. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Öz değerlendirme | Proje / tasarım, Ödev, Performans değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje / tasarım, Ödev, Performans değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |