RSMZ408 Seçmeli Sanat Atölye 6 (Grafik)

2 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ408
Ad Seçmeli Sanat Atölye 6 (Grafik)
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEVGİ ARI
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SEVGİ ARI (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Grafik tasarımın temel ilkelerini öğretmek; yaratıcı fikir geliştirebilme ve bu fikri etkin ve özgün bir çözüm önerisine dönüştürebilme becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler grafik tasarımı disiplinine uygun anlatım dilini ve yöntemleri oluşturabilmeyi, farklı konu ve kavramlar üzerinden uygulamalar geliştirir.

Dersin Ön Koşulu

Tasarım problemleri üzerinde yaratıcı çözümler geliştirme motivasyonuna sahip olmak

Kaynaklar

Grafik Tasarım Temelleri Seti 10 Kitap Gavin Ambrose Paul Harris Grafik Tasarımda Görsel Algı Dr. Abdulgani Arıkan Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü Gavin Ambrose İletişim Sözlüğü Erol Mutlu

Notlar

Görme Biçimleri John Berger  Bir Fotoğrafı Anlamak John Berger   Resmin Tarihi Mağaradan Bilgisayar Ekranına David Hockney Martin Gayford Yazı Nedir Roland Barthes Korku Kültürü Risk Almamanın Riskleri Frank Furedi İşaretten Konuşmaya Dilin Kökeni ve Gelişimi Michael C Corballis  Gerçekten Bilmeniz Gereken 50 Sanat Fikri Susie Hodge Tarih Boyunca Kent Kökenleri Geçirdiği Dönüşümler ve Geleceği Lewis Mumford  Sanat Tasarım ve Görsel Kültür Malcolm Barnard   İmparatorluk ve İletişim Araçları Harold A İnnys  Yazı İnsanlığın Belleği Georges Jean  Grafik Tasarım Alain Well


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grafik Tasarım temel kavramlarını ve ürün dağarcığını tanır.
ÖÇ02 Temel tasarım bilgilerini portfolyo tasarımına adapte etmeyi öğrenir.
ÖÇ03 Portfolyo tasarımı çerçevesinde çoklu sayfa tasarımı üretme deneyimini edinir.
ÖÇ04 Grafik tasarım ile sanat disiplinleri arasındaki geçişleri fark eder.
ÖÇ05 Çağdaş grafik tasarımcıları ve grafik tasarım yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ06 Verili zaman çerçevesinde proje yürütme becerisi kazanır.
ÖÇ07 Bilgisayar tekniğini geliştirerek bunları tasarımlarında uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 5
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar..
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. 5
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. 5
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Selamlaşma, tatil değerlendirmesi, Yeni proje konusunun verilmesi ve konuyla ilgili araştırma yönteminin, tarihsel bağlantının aktarılması Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Proje konusuna dair öğrenci araştırmalarının görüşülmesi, tarihsel anlatım. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Proje konusuna dair öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi, örneklerle anlatım. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi, örneklerle anlatım. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi, örneklerle anlatım II Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Öğrenci araştırmalarının sonuca yönelik değerlendirilmesi. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Öğrenci sunumlarının sonuç noktasında netleştirilmesi. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Proje / tasarım, Performans değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Vize sunumunda oluşturulan sunumların değerlendirilmesi. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
10 Projeye özgü çözümlemeler için photoshop programına yönelik anlatımlar, Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Projeye özgü çözümlemeler için photoshop programına yönelik anlatımlar, Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi II Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Projeye özgü çözümlemeler için photoshop programına yönelik anlatımlar, Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi III Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Photoshop programına dair öğrenci sorularının cevaplanması, Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi IV Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Bilgisayarda çözümlenen tasarımların sonuç noktasında değerlendirilmesi. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Bilgisayarda çözümlenen tasarımların sonuç noktasında netleştirilmesi. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Öz değerlendirme Proje / tasarım, Ödev, Performans değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje / tasarım, Ödev, Performans değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 9 9
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.11.2022 02:33