Genel Bilgi
Kod | BBP140 |
Ad | Genetik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SALİH KAFKAS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SALİH KAFKAS
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Genetik konusundaki temel kavram ve konuları öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; genetiğe giriş ve kavramlar, mitoz ve mayoz bölünme, mendel genetiği, mendel genetiğinde sapmalar, cinsiyetin belirlenmesi ve eşey kromozomları, kromozom mutasyonları, DNA yapısı, DNA-kromozom ilişkisi, DNA nın bulunduğu organeller, DNA yı incelememizi kolaylaştıran organeller, DNA Replikasyonu, genetik şifre ve transkripsiyon, translasyon ve protein konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Konusuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar
Notlar
Bilimsel arama motorlarından elde edilen internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nükleik asitlerin yapısını açıklar. |
ÖÇ02 | Genetik konusundaki temel kavramları açıklayabilir |
ÖÇ03 | Mendel genetiği ve sapmaların kaynağını öğrenir ve tartışır |
ÖÇ04 | DNA dan protein sentezine kadar olan aşamaları kavrar ve tartışır |
ÖÇ05 | Mutasyonları anlayarak kaynağı konusunda yorum yapabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genetiğe Giriş ve Kavramlar | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Mitoz ve Mayoz Bölünme | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Mendel Genetiği | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Mendel Genetiğinden Sapmalar | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Cinsiyetin Belirlenmesi ve Eşey Kromozomları | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kromozom Mutasyonları | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | DNA nın Yapısı ve Özellikleri | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | DNA-Kromozom İlişkisi | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | DNA nın Bulunduğu Organeller ve Özellikleri | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | DNA yı incelememizi Kolaylaştıran Enzimler | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | DNA Replikasyonu | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Genetik Şifre ve Transkripsiyon | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Translasyon | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Tekrar | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |