Genel Bilgi
Kod | JZ324 |
Ad | Jeoloji Mühendisliği Projesi 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulama Dönemi Dersi (Öğretmenlik Uyg. vb.) |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere bir araştırma yapmayı, rapor hazırlamayı ve sunum yapmayı öğretmek.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında öğrencilere bir mühendislik projesinin tasarlanması, uygulanması, planlanması ve yapılabilirliği anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Koşulsuz
Kaynaklar
Proje konusu ile ilgili son yıllarda yapılan yayınların çıktılarının değerlendirilmesi.
Notlar
Çalışma konusu ile ilgili son yıllarda yapılan yayınların çıktılarının değerlendirilmesi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma konusu üzerine proje tasarımı dizayn eder. |
ÖÇ02 | Literatür çalışması sonucunda bir rapor hazırlayıp, topluluk önünde sunabilecek özgüveni kazanmak. |
ÖÇ03 | Bir bilimsel araştırma sırasında uyulması gereken etik kurallarını kavrayabilmek. |
ÖÇ04 | Kaynaklardan yararlanmayı kavrar |
ÖÇ05 | Önceden belirlenmiş bir problem ve konu hakkında bir sonuca ulaşabilmek için literatür araştırmasının sonuçlarını toplamak sentezlemek, analiz etmek ve yorumlamak. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bu ders kapsamında öğrencilere bir mühendislik projesinin tasarlanması, uygulanması, planlanması ve yapılabilirliği anlatılmaktadır. | Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Proje çalışmasının başlığının belirlenmesi | Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Proje başlığı üzerine ön çalışmalar | Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Proje çalışması ile ilgili literatür taraması-1 | Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Proje çalışması ile ilgili literatür taraması-2 | Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Proje çalışması ile ilgili literatür taraması-3 | Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Proje çalışmasında elde edilen verilerin yorumlanması | Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
|
9 | Referansları kullanma tekniklerini öğrenmek-1 | Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Referansları kullanma tekniklerini öğrenmek-2 | Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Proje çalışmasında elde edilen verilerin değerlendirilmesi-1 | Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Proje çalışmasında elde edilen verilerin değerlendirilmesi-2 | Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Çalışılan projeyi sunuma hazırlamak-1 | Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Çalışılan projeyi sunuma hazırlamak-2 | Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Projenin danışmana sunulması | Öğrenci proje konusunu makale, yayın, kitap ve web sayfalarından araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,28 | ||
AKTS | 5 AKTS |