Genel Bilgi
Kod | BBP364 |
Ad | Topraksız Yetiştiricilik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Topraksız bitki yetiştirmeyi öğretmek
Dersin İçeriği
Topraksız bitki yetiştirme sistemlerinin tanıtılması, topraksız yetiştiricilikte kullanılan ortamlar, topraksız yetiştiricilikte besin çözeltisi, topraksız yetiştiriciliğin avantajları ve dezavantajları konuları incelenmektedir. Ayrıca farklı bitki gruplarında, farklı topraksız yetiştiricilik sistemleri incelenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Advanced Guide to Hyroponics (Soilless Cultivation), James Sholto Douglas, Pelham Books/ Stephen Greene press
Notlar
Hydroponic Food Production, Howard M. Resh, Woodbridge Press Publishing Company
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitkilerin topraksız yetiştirme teknikleri konusunda kavramsal ve kuramsal bilgiler kazanır |
ÖÇ02 | Topraksız üretimi yönetebilecek bilgi ve donanım kazanır. |
ÖÇ03 | Besin çözeltisi hazırlama ve bitki beslemenin yönetilmesini öğrenir |
ÖÇ04 | Besin çözeltisi hazırlanan gübreleri tanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Topraksız yetiştiriciliğin tanımı ve sınıflandırılması | Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Topraksız yetiştiriciliğin avantajları ve dezavantajları | Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Açık ve Kapalı topraksız yetiştiricilik sistemleri | Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Topraksız yetiştiricilikte kullanılan inert ve organik ortamların tanıtılması-1 | Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
5 | Topraksız yetiştiricilikte kullanılan inert ve organik ortamların tanıtılması-2 | Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
6 | Ortam kültürlerinin prensipleri I (torbo kanalet, yastık vb.) | Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
7 | Ortam kültürleri prensipleri II (kolon, yatak, tekne vb.) | Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Bu haftaya kadar işlenen konuların ders notları ve kaynak kitaplardan çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Su kültürleri prensipleri | Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Besin Çözeltisi Hazırlanması ve bitkilere verilmesi -1 Substratlar için besin çözelteltileri | Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Besin Çözeltisi Hazırlanması ve bitkilere verilmesi -2 Su kültürleri için besin çözeltileri | Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Örnek bir topraksız yetiştiricilik sisteminin incelenmesi I (Besleyici Film Tekniğinde yetiştiricilik) | Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Örnek bir topraksız yetiştiricilik sisteminin incelenmesi II (Kayayününde yetiştiricilik) | Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Örnek bir topraksız yetiştiricilik sisteminin incelenmesi III (Volkanik tüf) | Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Örnek bir topraksız yetiştiricilik sisteminin incelenmesi IV (Besin çözeltisi sisinde yetiştiricilik) | Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca işlenen konuların ders notları ve kaynak kitaplardan çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca işlenen konuların ders notları ve kaynak kitaplardan çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |