Genel Bilgi
Kod | BBP403 |
Ad | Sert Kabuklu Meyveler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SALİH KAFKAS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SALİH KAFKAS
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Badem, fındık, antep fıstığı, ceviz, gibi sert kabuklu meyvelerin tarımsal yönden önemi, sert kabuklu meyvelerin yetiştiricilğinin temel prensipleri ve fizyolojisi öğretilmektedir.
Dersin İçeriği
Badem, Fındık, antep fıstığı, gibi sert kabuklu meyve türlerinin ekolojik istekleri, çeşitleri, anaçları ve türlere özgü yetiştirme teknikleri ile kültürel uygulamalar ayrıntılı olarak anlatılmaktadır. Sert kabuklu meyvelerin sistematiği, dünyadaki ve Türkiye deki üretim ve ekonomisi, pomolojik bakımından sınıflandırılması, morfolojik ve biyolojik özellikleri, ekolojik istekleri, yetiştirme teknikleri, bahçe tesisi, derim ve meyvelerin muhafazası konularına değinilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Konusuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar
Notlar
Bilimsel arama motorlarından elde edilen internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sert kabuklu meyve türlerinin ekolojik isteklerini açılar |
ÖÇ02 | Sert kabuklu meyve türlerinin yetiştirme tekniklerini açıklar. |
ÖÇ03 | Sert kabuklu meyve türleri ile bahçe tesisi kurabilmeyi yapabilir. |
ÖÇ04 | Türkiye de ve Dünya da sert kabuklu meyvelerdeki güncel gelişmeleri açılar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sert Kabuklu Meyve Türleri Önemi | Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
2 | Sert Kabuklu Meyvelerin Dünyada ve Türkiye de Yetiştiricilik Alanları | Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Fındık türünün ekolojik istekleri, çeşitleri, döllenme biyolojisi | Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Fındık türünün anaçları, yetiştirme teknikleri, bahçe tesisi, bakımı, meyve derimi ve muhafazası | Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Badem türünün ekolojik istekleri, çeşitleri, döllenme biyolojisi | Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | Badem anaçları, yetiştirme teknikleri, bahçe tesisi, bakımı, meyve derimi ve muhafazası | Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | Antepfısığı türünün ekolojik istekleri, çeşitleri, döllenme biyolojisi | Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ceviz ekolojik istekleri, çeşitleri | Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Ceviz döllenme biyolojisi | Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Ceviz anaçları, yetiştirme teknikleri, bahçe tesisi, bakımı, meyve derimi ve muhafazası | Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kestanenin ekolojik istekleri, çeşitleri, döllenme biyolojisi, anaçları, yetiştirme teknikleri, bahçe tesisi, bakımı, meyve derimi ve muhafazası | Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Diğer Sert Kabuklu Meyveler (Makadamya cevizi) | Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Diğer Sert Kabuklu Meyveler (Kaju) | Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | Sert kabuklu Meyvelerin Endüstrisi | Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tavsiye edilen kaynaklardan ve ders notlarından ilgili konuya çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |