BBP439 Tarım İletişimi I

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BBP439
Ad Tarım İletişimi I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tarım İletişiminde Temel İlkeler

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencileri tarımsal bilgilerin geliştirilmesi, üretimi ve iletimi için gazetecilik, iletişim ve yayıncılık ilkelerini öğrenmeye hazırlar. Sınıf, öğrencilere temel gazetecilik, yayıncılık, film/video ve iletişim tekniklerini öğretir; tarımsal izleyiciler için teknik olarak uzmanlaşmış bilgi ürünlerinin üretimi; ve tarım konularını etkili yollarla geliştirmek ve iletmek için gerekli olan tarım bilimleri ve iş operasyonlarının ilkeleri.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Copeland, O. B. (1970) “Public Relations Goal—Telling How Agricultural Progress Benefits All,” Journal of Applied Communications: Vol. 53: Iss. 3. https://doi.org/10.4148/1051-0834.2104 Corder, J., & Irlbeck, E. (2018). “Agricultural communications skills, abilities and knowledge desired by employers compared to current curriculum: A literary review.” Journal of Agricultural Education, 59(4), 177-193. https://doi.org/10.5032/jae.2018.04177

Notlar

Perrett, H. E. (1982). Using communication in support in projects: The World Bank experience (World Bank Staff Working Papers No. 551). Washington, DC: The World Bank. Reisner, A. (1990). An overview of agricultural communications programs and curricula. Journal of Applied Communications, 74(1), 8-17.Elpeze Ergeç, N. (2022). Tarım iletişim dersi; lisans müfredatı geliştirme önerisi. Journal of Social and Humanities Sciences Research,


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarım İletişiminin Temel İlkelerini öğrenir
ÖÇ02 Tarım kaynaklarının toplumsal etkileri ve bunun kalkınmaya etkisini açıklar
ÖÇ03 Tarımın küresel etkilerinin farkına varır
ÖÇ04 Sürdürülebilir çevre ve yaşamı öğrenir
ÖÇ05 Biyosistem üzerinde etkileri öğrenir
ÖÇ06 Tarımsal ve kırsal kalkınma programları için iletişim süreci ve iletişim stratejilerini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletişimde Temel İlkeler Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 İletişim becerilerinde İlkeler, tanımlar, boyutlar Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 KİŞİLERARASI İLETİŞİM Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 İletişimin yapılandırılması Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İLETİŞİMDE YENİLİKLER VE TEKNOLOJİ Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 izleyci ve paydaş analizleri ve iletişim araçları Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 İletişim gelişiminde yenilikler Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav Çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İletişim Stratejilerinin tasarımı Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 İletişim Stratejilerinin tasarımı ve yapımı Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 İletişim Eylem Planı • Prototipler ve ön test iletişim materyalleri • İletişim faaliyetlerinin uygulanmasına yönelik yaklaşımlar Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 • İletişim stratejilerinin İzleme ve Değerlendirmesine yönelik yaklaşımlar • İletişim Sonuçlarına İlişkin Kanıtları Değerlendirme Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 İletişim stratejilerinin geliştirilmesine ilişkin vaka çalışmaları • Başarı faktörleri ve alınan dersler • Öğrenci deneyimleri Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Öğrenci örnek çalışmaların sunumu Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Öğrenci örnek çalışma sunum2 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Çalışma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.01.2023 05:45