TMT336 Ekim Dikim Gübreleme Makinaları

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TMT336
Ad Ekim Dikim Gübreleme Makinaları
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZELİHA BEREKET BARUT


Dersin Amacı

Sürdürülebilir tarımın tanımı, amaçları, Dünyadaki yeri ve gelişimi, Sürdürülebilir tarımın ilkeleri, Sürdürülebilir tarım sistemleri, Sürdürülebilir tarımda toprak işleme, ve ekim ve bakım işlemlerinin mekanizasyonunu öğretmek ve Sürdürülebilir tarıma uygun işletme örnekleri vermek

Dersin İçeriği

Sürdürülebilir tarımın tanımı, sürdürülebilir tarımın ilkeleri, tarımsal üretimin insan sağlığı ve çevresel etkileri, sürdürülebilir tarım sistemleri, alternatif tarım, organik tarım, permakültür, korumalı tarım, sürdürülebilir tarıma uygun işletme örnekleri

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Araştırma için Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi ve e-veri tabanlı online kütüphanelerden faydalanacaktır.

Notlar

1. Sessiz A., Eliçin, A.K., Turgut, M.M. Ve Pekitkan, F.G., 2020. Tarım Makinaları Esasları, Nobel Kitabevi, Ankara ISBN: 978-625-406-658-0 2. Öztekin, S., Barut, Z.B., Bozdoğan, A.M., Bayat, A., Özcan, M.T., Güzel, E., İnce, A. ve Yıldız, Y., 2006. Tarım Makinaları 2, Nobel Kitabevi, Adana ISBN: 975-8561-65-0


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ekim, dikim, gübreleme ve çapalamaya ilişkin temel kavramları ve agro teknik esasları bilir.
ÖÇ02 Ekim, dikim, gübreleme ve çapalama makinalarının çalışma ilkelerini ve kullanım amaçlarını bilir.
ÖÇ03 Ekim, dikim, gübreleme ve çapalamaya ilişkin sorunları bilir ve çözüme yönelik uygun öneriler geliştirir.
ÖÇ04 Alana özgü karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknikleri ve araçları etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme bilgisi kazanır. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme bilgisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama bilgisine sahiptir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama bilgisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama bilgisi kazanır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanımı ve içeriği konusunda bilgiler ve ekime ilişkin bazı tanımlar, ekimin agro-teknik esasları, çimlenme biyomekaniği, tohum yatağı hazırlamada temel esaslar Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Ekim yöntemleri, ekim yöntemlerinin matematik-istatistik esasları Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Ekim makinalarının tarihçesi ve ekim makinalarının sınıflandırılması, çalışma ilkeleri ve parçaları Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
4 Ekim makinaları ekici düzenleri Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Ekim makinaları tohum boruları, ekici ayaklar, baskı tekerlekleri, çizi kapatıcılar Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
6 Ekim makinalarına etki eden kuvvetlerin analizi, problemler ve çözüm örnekleri Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
7 Ekim makinalarına ilişkin arazi uygulaması Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dikim makinalarının sınıflandırılması, çalışma ilkeleri ve parçaları Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Dikim makinalarına etki eden kuvvetlerin analizi, problemler ve çözüm örnekleri Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Dikim makinalarına ilişkin arazi uygulaması Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Gübrelerin fiziko-mekanik özellikleri, gübrelerin toprağa verilme ilkeleri, makinalarının sınıflandırılması, organik gübre dağıtma makinaları ve çalışma ilkeleri Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Kimyasal gübre dağıtma makinaları, çalışma ilkeleri, gübre dağıtma makinalarının ayar ve bakımları, problemler ve çözüm örnekleri Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Bitki yaşam alanı düzenleme, seyreltme ve çapalama tekniği, seyreltme makinaları, çalışma ilkeleri Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Ekim, Dikim ve Gübreleme Makinalarına ilişkin problem alıştırma çözme Ders notundaki ilgili makinalar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 111
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,44
AKTS 4 AKTS