TMT406 İşyeri Eğitimi

30 AKTS - 5-20 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 15 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TMT406
Ad İşyeri Eğitimi
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 5-20 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 30 AKTS
Yerel Kredi 15 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür İşyeri Eğitimi (7+1,3+1 vb.)
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZELİHA BEREKET BARUT


Dersin Amacı

Öğrencilere, bir yarıyılda (7. yarıyıl veya 8. yarıyıl) öğrenim gördükleri lisans programı ile ilgili işyerlerindeki faaliyetlere katılmalarını sağlayarak, öğrenim süresince aldıkları bilgilere dayalı uygulama becerisi kazandırmak

Dersin İçeriği

Sürdürülebilir tarımın tanımı, sürdürülebilir tarımın ilkeleri, tarımsal üretimin insan sağlığı ve çevresel etkileri, sürdürülebilir tarım sistemleri, alternatif tarım, organik tarım, permakültür, korumalı tarım, sürdürülebilir tarıma uygun işletme örnekleri

Dersin Ön Koşulu

a) 7. yarıyılda işyeri eğitimi alacak öğrencilerin 1,3 ve 5. yarıyıldaki; 8. yarıyılda işyeri eğitimi alacak öğrencilerin 2,4 ve 6. yarıyıldaki derslerin tamamından başarılı veya başarısız olduğu derslerde ise devam şartını yerine getirmiş ve GNO sunun en az 2.00 olması gerekir.

Kaynaklar

Araştırma için Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi ve e-veri tabanlı online kütüphanelerden faydalanacaktır.

Notlar

1. Sessiz A., Eliçin, A.K., Turgut, M.M. Ve Pekitkan, F.G., 2020. Tarım Makinaları Esasları, Nobel Kitabevi, Ankara ISBN: 978-625-406-658-0 2. Öztekin, S., Barut, Z.B., Bozdoğan, A.M., Bayat, A., Özcan, M.T., Güzel, E., İnce, A. ve Yıldız, Y., 2006. Tarım Makinaları 2, Nobel Kitabevi, Adana ISBN: 975-8561-65-0


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarım Makinaları ve Teknolojileri alanındaki problemleri tanımlar, analiz eder ve çözüm önerisi üretir
ÖÇ02 Çalışma bilincine sahip olur ve sorumluluk almayı öğrenir.
ÖÇ03 Alana özgü sanayide deneyim elde eder ve mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder
ÖÇ04 Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi koşullar altında tasarlama bilgisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama bilgisi kazanır.
ÖÇ05 Alanında etkin rapor yazma, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır.
ÖÇ06 Mühendislik uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin sonuçları konusunda farkındalık kazanır
ÖÇ07 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme bilgisi kazanır. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme bilgisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama bilgisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama bilgisi kazanır. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İş yerinde uygulamalı eğitim-1 İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
2 İş yerinde uygulamalı eğitim-2 İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
3 İş yerinde uygulamalı eğitim-3 İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
4 İş yerinde uygulamalı eğitim-4 İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
5 İş yerinde uygulamalı eğitim-5 İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
6 İş yerinde uygulamalı eğitim-6 İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
7 İş yerinde uygulamalı eğitim-7 İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 İş yerinde uygulamalı eğitim-8 İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
10 İş yerinde uygulamalı eğitim-9 İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
11 İş yerinde uygulamalı eğitim-10 İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
12 İş yerinde uygulamalı eğitim-11 İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
13 İş yerinde uygulamalı eğitim-12 İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
14 İş yerinde uygulamalı eğitim-13 İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
15 İş yerinde uygulamalı eğitim-14 İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili konu hakkında yazılı ve görsel araştırma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 8 128
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 14 224
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 16 20 320
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 60 60
Toplam İş Yükü (Saat) 752
Toplam İş Yükü / 25 (s) 30,08
AKTS 30 AKTS