Genel Bilgi
Kod | TMT250 |
Ad | Termodinamik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET SERDAR ÖZTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET SERDAR ÖZTEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mühendislikte termodinamik kavramların önemini pratik örneklerle somutlaştırmak.
Dersin İçeriği
Termodinamikte Temel Kavramlar, Termodinamikte Saf Madde, Termodinamik Tablolar, Kapalı ve Açık Sistemler, Termodinamik Kanunlar, Verim, Entropi, Ekserji
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Çengel, Y.A., Boles M.A., 2015. Termodinamik-Mühendislik Yaklaşımıyla (Çev. A. Pınarbaşı)
Notlar
Ders için hazırlanmış problem çözümleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Termodinamikte temel kavramları tanır. |
ÖÇ02 | Termodinamikte saf madde kavramını ve termodinamik tabloların kullanımını öğrenir. |
ÖÇ03 | Termodinamikte açık ve kapalı sistemleri öğrenir. |
ÖÇ04 | Termodinamik kanunları öğrenir. |
ÖÇ05 | Verim, enerji, entropi, ekserji kavramlarını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme bilgisi kazanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme bilgisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama bilgisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama bilgisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Tanımlar, Termodinamikte Kullanılan Birimler, Termodinamikte Sistem Kavramı | İlgili ders notu ve ders videolarından hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
2 | Sıcaklık, Termodinamiğin Sıfırıncı Yasası | İlgili ders notu ve ders videolarından hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | Termodinamikte Saf Madde | İlgili ders notu ve ders videolarından hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Termodinamik Özelliklere Ait Tabloların Kullanımı | İlgili ders notu ve ders videolarından hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Enerji, Enerji Geçişi, Genel Enerji Analizi | İlgili ders notu ve ders videolarından hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
6 | Mekanik Enerji, Isı ve İş | İlgili ders notu ve ders videolarından hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Termodinamiğin Birinci Kanunu | İlgili ders notu ve ders videolarından hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | İlgili ders notu ve ders videolarından hazırlık yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Enerji Dönüşüm Verimleri, Elektrik İşi | İlgili ders notu ve ders videolarından hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | Termodinamik Büyüklüklerle İlgili Problem Çözümleri | İlgili ders notu ve ders videolarından hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | Kapalı Sistemlerde Termodinamiğin Birinci Kanunu | İlgili ders notu ve ders videolarından hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | Açık Sistemlerde Termodinamiğin Birinci Kanunu | İlgili ders notu ve ders videolarından hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | Termodinamiğin İkinci Kanunu | İlgili ders notu ve ders videolarından hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | Entropi | İlgili ders notu ve ders videolarından hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Ekserji | İlgili ders notu ve ders videolarından hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notu ve ders videolarından hazırlık yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notu ve ders videolarından hazırlık yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |