SHS157 Bilim İnsanları ve Buluşları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SHS157
Ad Bilim İnsanları ve Buluşları
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK


Dersin Amacı

Sağlık bilimleri alanındaki önemli bilim adamları ve çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak.

Dersin İçeriği

Önemli bilim adamları ve çalışmaları hakkında bilgiler verilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Slaytları

Notlar

Bilim Tarihi, Colin A. Ronan, TÜBİTAK Akademik Dizi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimin tanımını yapar.
ÖÇ02 Kimlere bilim insanı denebileceğini tanımlar.
ÖÇ03 Bilimin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Bilim tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ05 Tarihten bugüne bilimin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ06 İlgi alanlarında buluşları olan bilim insanlarını tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıbbi terminolojiye uygun bir şekilde insan vücudunu yapısal ve fonksiyonel açıdan tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olay yerine, hastaya/ kazazedeye ve kendisine yönelik alınması gereken güvenlik önlemlerini tanımlar, hastayı/ kazazedeyi taşımak için gerekli ekipmanları ve uygun taşıma yöntemlerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görev-yetki-sorumlulukları dahilindeki ilaçları ve ilaç uygulama yöntemlerini belirtir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Oksijen tedavisinin endikasyonlarını ve ekipmanlarını tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endike olduğu durumlarda endotrakeal entübasyonu açıklar
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğru ekipmanla kanama kontrol yöntemlerini tanımlar
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İleri yaşam desteği basamaklarını listeler
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ambulansın kullanımını, bakımını ve kontrolünü açıklar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olası meslek kazalarından korunabilmek için uygun vücut mekanik yöntemleri sıralar
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastanın/kazazedenin durumunu fiziksel muayene ve diğer tanılama yöntemleriyle etkin bir şekilde açıklar
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Otomatik ve manuel eksternal defibrilatörü kullanır
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastanın/kazazedenin immobilizasyonun gerekli olduğu durumlarda uygun ekipmanları kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Multiple yaralanmalarda veya afetlerde triyajı veya triyaj tekniklerini yönetir
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel yaşam desteği basamaklarını ve yöntemlerini uygular
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastanın/kazazedenin problemine yönelik çözüm pratiklerini uygulamada bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme dinamiklerini göz önünde bulundurarak alanına özgü bilgilere ulaştığında eleştirel bir yaklaşımla bilgileri analiz eder
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygun teknikleri ve yöntemleri kullanarak komuta kontrol merkezi, diğer kuruluşlar ve hasta/hasta yakınlarıyla iletişim kurar
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ekip üyeleri ve diğer kuruluşlarla kooperasyonu sağlar
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Haberleşmeyi sağlama ve veri aktarımı için bilgi iletişim teknolojilerini ve gerekli olduğu durumlarda en az bir yabancı dili kullanır
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Değişen çevre koşullarının ve teknolojik ilerlemenin sonuçlarını izler ve bu koşulların alana özgü dinamiklerini analiz eder 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilim nedir Bilim insanı kime denir Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bilimin kaynakları Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bilimin tarihi Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Bilim devrimi Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 1 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 2 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 3 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 4 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 5 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 6 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 7 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 8 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 9 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 10 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS