FELZ205 Orta Çağ Felsefesi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELZ205
Ad Orta Çağ Felsefesi
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADIK EROL ER


Dersin Amacı

Bu ders önemli düşünürlerin incelenmesi yoluyla öğrencilere ortaçağ felsefesini tanıtacaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders Augustinusdan Ockhama Ortaçağ Felsefesi tarihine odaklanacaktır. Augustinus, İbn-i Rüşd, Farabi, Aquinas, Scotus ve Ockhamı içeren Hristiyan ve İslami gelenekten düşünürleri tartışacağız.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Felsefe Tarihi, Ahmet Cevizci

Notlar

ortaçağ felsefesi, betül çotuksöken, saffet babür, kabalcı yay.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Felsefe tarihi ve felsefenin temel disiplinleri ile ilgili bilgi kazanımı sağlama
ÖÇ02 Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahip olma
ÖÇ03 Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma
ÖÇ04 Felsefedeki problemleri saptama ve tartışma becerisine sahip olma
ÖÇ05 Literatür tarama, felsefi metin okuma, felsefi konular üzerine yazma becerisine sahip olma
ÖÇ06 Eleştirel düşünme ve yazma becerisi kazanma
ÖÇ07 Güncel olayları felsefi bakış açısı ile değerlendirebilme
ÖÇ08 Felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinme
ÖÇ09 Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemleri ortaya koyma
ÖÇ10 Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirme
ÖÇ11 Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları kullanma
ÖÇ12 kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur.
ÖÇ13 toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir.
ÖÇ14 insan ve toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır.
ÖÇ15 eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 4
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ortaçağ ve Ortaçağ felsefesinin genel özellikleri / dönemleri / felsefi düşünce biçimi Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Origenes Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Augustinus Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Boetheus Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Eriugena Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Anselmus Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Abelardus Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Büyük Albert Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Aquinolu St. Thomas Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Duns Scottus Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Roger Bacon Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Ockhamlı William Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İbni Rüşt Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Farabi Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS