Genel Bilgi
Kod | FELZ207 |
Ad | Sembolik Mantık 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Ömer KIZILTAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Ömer KIZILTAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Modern mantıktaki yeni eğilimleri ve mantık teoremlerini ve sembollerini irdelemek.
Dersin İçeriği
Doğruluk fonksiyonu mantığı problemleri, çözümleyici çizelge kuralları, çözümleyici çizelge denetleme yöntemlerini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Özlem, D. (2019). Mantık. İstanbul: Notos. Kutlusoy, Z. (2003). Temel Sembolik Mantık. Ankara: Art.
Notlar
Çüçen, A. K. (2020). Mantık. (12.b.). Bursa: Sentez
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Klasik mantık ile sembolik mantık farkını ayrıt eder |
ÖÇ02 | Sembolik mantığın ana eklemlerini kavrar |
ÖÇ03 | Sembolik mantıkta ara eklemleri bilir |
ÖÇ04 | Sembolik mantıkta verilen günlük dil ifadesini sembolik dile çevirir. |
ÖÇ05 | Sembolik dilde verilen bir önermeyi günlük dile çevirir |
ÖÇ06 | Doğruluk fonksiyonu mantığında denetleme yöntemlerinin temellerini kavrar. |
ÖÇ07 | Doğruluk fonksiyonu mantığı problemlerini çözer. |
ÖÇ08 | Çözümleyici çizelge kurallarını uygular. |
ÖÇ09 | Çözümleyici çizelge denetleme yöntemlerini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Klasik mantık ve sembolik mantık farkı | Genel olarak konuları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Önermeler Mantığı: Önerme ve yapısı | Kitabın ilgili kısmına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Önerme eklemlerinin fonksiyonları ve sembolleştirme | Kitabın ilgili kısmına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Doğruluk değeri analizi: karma doğruluk çizelgeler | Kitabın ilgili kısmına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Önermelerin doğruluk değerini ve doğruluk fonksiyonu statülerini bulma | Kitabın ilgili kısmına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Doğruluk değeri tablosunda önermlerin tutarlılığını ve geçerliliğini bulma | Kitabın ilgili kısmına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Eşdeğerlik bulma, önerme kümelerinin tutarlılığını bulma | Kitabın ilgili kısmına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ağaç yöntemi ile denetleme ve kuralları | Kitabın ilgili kısmına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Önermelerin statülerini ağaç yöntemi ile bulma | Kitabın ilgili kısmına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Önermelerin eşdeğerliğini ağaç yöntemi ile bulma | Kitabın ilgili kısmına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Önerme kümelerinin tutarlığını ağaç yöntemi ile bulma | Kitabın ilgili kısmına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Çıkarımların geçerliğini ağaç yöntemi ile bulma | Kitabın ilgili kısmına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Genel alıştırmalar | Konuların genel tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Konuların genel tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |