FELZ207 Sembolik Mantık 1

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELZ207
Ad Sembolik Mantık 1
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Ömer KIZILTAN
Dersin Öğretim Elemanı Ömer KIZILTAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Modern mantıktaki yeni eğilimleri ve mantık teoremlerini ve sembollerini irdelemek.

Dersin İçeriği

Doğruluk fonksiyonu mantığı problemleri, çözümleyici çizelge kuralları, çözümleyici çizelge denetleme yöntemlerini içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Özlem, D. (2019). Mantık. İstanbul: Notos. Kutlusoy, Z. (2003). Temel Sembolik Mantık. Ankara: Art.

Notlar

Çüçen, A. K. (2020). Mantık. (12.b.). Bursa: Sentez


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Klasik mantık ile sembolik mantık farkını ayrıt eder
ÖÇ02 Sembolik mantığın ana eklemlerini kavrar
ÖÇ03 Sembolik mantıkta ara eklemleri bilir
ÖÇ04 Sembolik mantıkta verilen günlük dil ifadesini sembolik dile çevirir.
ÖÇ05 Sembolik dilde verilen bir önermeyi günlük dile çevirir
ÖÇ06 Doğruluk fonksiyonu mantığında denetleme yöntemlerinin temellerini kavrar.
ÖÇ07 Doğruluk fonksiyonu mantığı problemlerini çözer.
ÖÇ08 Çözümleyici çizelge kurallarını uygular.
ÖÇ09 Çözümleyici çizelge denetleme yöntemlerini uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 2
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 3
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Klasik mantık ve sembolik mantık farkı Genel olarak konuları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Önermeler Mantığı: Önerme ve yapısı Kitabın ilgili kısmına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Önerme eklemlerinin fonksiyonları ve sembolleştirme Kitabın ilgili kısmına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Doğruluk değeri analizi: karma doğruluk çizelgeler Kitabın ilgili kısmına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Önermelerin doğruluk değerini ve doğruluk fonksiyonu statülerini bulma Kitabın ilgili kısmına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Doğruluk değeri tablosunda önermlerin tutarlılığını ve geçerliliğini bulma Kitabın ilgili kısmına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Eşdeğerlik bulma, önerme kümelerinin tutarlılığını bulma Kitabın ilgili kısmına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ağaç yöntemi ile denetleme ve kuralları Kitabın ilgili kısmına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Önermelerin statülerini ağaç yöntemi ile bulma Kitabın ilgili kısmına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Önermelerin eşdeğerliğini ağaç yöntemi ile bulma Kitabın ilgili kısmına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Önerme kümelerinin tutarlığını ağaç yöntemi ile bulma Kitabın ilgili kısmına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Çıkarımların geçerliğini ağaç yöntemi ile bulma Kitabın ilgili kısmına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Genel alıştırmalar Konuların genel tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel değerlendirme Konuların genel tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 11:48