FELZ209 Düşünme Eğitimi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELZ209
Ad Düşünme Eğitimi
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. GÜLSUN DÜLGEROĞLU


Dersin Amacı

Bu dersin genel amacı, düşünmenin boyutları ve eğitimdeki önemini tartışarak, bu konudaki yeni yaklaşımları kavramaktır.

Dersin İçeriği

Düşünmenin mahiyeti; düşünme üzerine çeşitli düşünürlerin görüşleri; çeşitli düşünme biçimleri; düşünme eğitimi programları, çocuklar için felsefe programları ile çeşitli uygulamaların gerçekleştirilmesi vb.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çocuklarla Felsefe, Nuran Direk. Küçük Prens Üzerine Düşünmek, Nuran Direk.

Notlar

Çocuklar İçin Felsefe Eğitimi, Edit. B. Çotuksöken-H. Tepe


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Düşünmenin ne demek olduğunu kavrar
ÖÇ02 Düşünme becerilerini fark eder
ÖÇ03 Eğitim süreçlerinde düşünme becerilerini kullanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 4
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Düşünmek Ne Demektir- Düşünmeye İlişkin Temel Kavramlar Yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Düşünmenin Boyutları ve Düşünme süreci İlgili kaynak okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Düşünme Türleri İlgili kaynak okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Düşünme Becerileri İlgili kaynak okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Düşünme Becerileri ve Düşünme Eğitimi İlişkisi İlgili kaynak okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Düşünme Eğitimi İlgili kaynak okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Düşünme Eğitimi Programları İlgili kaynak okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Eleştirel Düşünme İlgili kaynak okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Eleştirel Düşünme İlgili kaynak okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Yaratıcı Düşünme İlgili kaynak okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Yaratıcı Düşünme İlgili kaynak okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Özenli Düşünme İlgili kaynak okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Özenli Düşünme İlgili kaynak okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel değerlendirme İlgili kaynak okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS