FELZ204 Bilgi Felsefesi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELZ204
Ad Bilgi Felsefesi
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY


Dersin Amacı

Bilgi felsefesinin ana problemlerini, tarihsel gelişimini ve mevcut durumunu irdelemek.

Dersin İçeriği

Bilgi fenomenizin betimlenmesi ve çözümlenmesiyle birlikte bu fenomeni taşıyan özne ve yöneldiği nesne arasındaki ilintilerin kurulma tarzının yol açtığı rasyonalist ve empirist bilgi kuramlarının savlarının, bu kuramlara Kantın kritisizminin verdiği yanıtın irdelenmesi yoluyla bilgi olgusunu problematik ve sistematik bir bakış tarzıyla kavramak.Gerçeklik, yoluyla bilgi olgusunu problematik ve sistematik bir bakış tarzıyla kavramak.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Kadir Çüçen, Bilgi Felsefesi, Sentez Yayıncılık, 2015. Sara Çelik, Bilgi Felsefesi, Doruk Yayıncılık, 2017.

Notlar

Mustafa Günay, Metinlerle Felsefeye Giriş, Çizgi Kitabevi Yayınları, 2018.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilginin tanımını yapar
ÖÇ02 Bilgi ile ilgili temel kavramları öğrenir
ÖÇ03 Farklı bilgi tasavvurlarını tanır
ÖÇ04 Varlık-bilgi ilişkisini kurar
ÖÇ05 Filozofların bilgi üzerine düşünceleriyle karşılaşır
ÖÇ06 Çağdaş bilgi problemlerini görme ve analiz eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel giriş Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bilgi felsefesinin temel kavramları Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Bilgi türleri: bilimsel bilginin nitelikleri Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Bilgi felsefesinin temel problemleri Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Şüphecilik ve şüpheci bilgi anlayışları Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Akılcılık ve deneycilik Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Kantın bilgi anlayışı Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Pozitivizm Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Neopozitivizm Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Tarihselcilik Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Sezgicilik Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Bilgi ve değer Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Bilgi ve sorumluluk Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel değerlendirme genel tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS