Genel Bilgi
Kod | FELZ208 |
Ad | Sembolik Mantık 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Ömer KIZILTAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Ömer KIZILTAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Doğruluk tablosu ve çözümleyici çizelge ile detaylı incelenemeyen önermelerin niceleyiciler/yüklemler mantığı ile ele alınmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Niceleyiciler mantığının temel özellikleri, niceleyiciler yoluyla önermelerin sembolleştirilmesi, ad ve yüklem sembolleri, nicelemeler mantığında doğruluk değeri, nicelemeler mantığında doğal türetim yöntemleri ile Quine metodu.
Dersin Ön Koşulu
Sembolik Mantık I dersi
Kaynaklar
Kutlusoy, Z. (2003). Temel Sembolik Mantık. Ankara: Art. Özlem, D. (2019). Mantık. İstanbul: Notos.
Notlar
Çüçen, A. K. (2020). Mantık. (12.b.). Bursa: Sentez
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğruluk fonksiyonunun yetersizliğini kavrar |
ÖÇ02 | Niceleme mantığının ne olduğunu kavrar |
ÖÇ03 | Ad sembolleri ve yüklem sembollerinin farkını kavrar |
ÖÇ04 | Açık ve kapalı önerme farkını anlar |
ÖÇ05 | Nicelemeler mantığında doğruluk değeri hesabı yapar |
ÖÇ06 | Niceleme mantığında doğal türetim yöntemini kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır | 5 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doğruluk fonksiyonun yetersiziliği ve niceleme mantığı | Genel olarak konuları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Niceleyiciler niceleyicilerin sembolleştirilmesi | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Sembolleştirilmiş niceleyicileri çözümleme kuralları | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Açık ve kapalı önerme; özelleme ve gerçekleme | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Sembolleştirme ve günlük dile çevirme | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Serbest ve bağlı değişkenler: yerine koyma | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Örnek sorular | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Niceleme mantığını çözümleyici çizelge ile denetlenmesi | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Niceleme mantığında bir önermenin tutarlılığı, birden fazla önermenin birbiriyle tutarlılığı | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Niceleme mantığında bir önermenin geçerliliği ve eşdeğerliliği | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Niceleme mantığında doğal türetim yöntemi | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sadeleştirme Kanunları Quine metodu | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Örnek soru çözümleri | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel tekrar | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |