FELZ208 Sembolik Mantık 2

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELZ208
Ad Sembolik Mantık 2
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Ömer KIZILTAN
Dersin Öğretim Elemanı Ömer KIZILTAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Doğruluk tablosu ve çözümleyici çizelge ile detaylı incelenemeyen önermelerin niceleyiciler/yüklemler mantığı ile ele alınmasını amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Niceleyiciler mantığının temel özellikleri, niceleyiciler yoluyla önermelerin sembolleştirilmesi, ad ve yüklem sembolleri, nicelemeler mantığında doğruluk değeri, nicelemeler mantığında doğal türetim yöntemleri ile Quine metodu.

Dersin Ön Koşulu

Sembolik Mantık I dersi

Kaynaklar

Kutlusoy, Z. (2003). Temel Sembolik Mantık. Ankara: Art. Özlem, D. (2019). Mantık. İstanbul: Notos.

Notlar

Çüçen, A. K. (2020). Mantık. (12.b.). Bursa: Sentez


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Doğruluk fonksiyonunun yetersizliğini kavrar
ÖÇ02 Niceleme mantığının ne olduğunu kavrar
ÖÇ03 Ad sembolleri ve yüklem sembollerinin farkını kavrar
ÖÇ04 Açık ve kapalı önerme farkını anlar
ÖÇ05 Nicelemeler mantığında doğruluk değeri hesabı yapar
ÖÇ06 Niceleme mantığında doğal türetim yöntemini kullanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 5
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Doğruluk fonksiyonun yetersiziliği ve niceleme mantığı Genel olarak konuları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Niceleyiciler niceleyicilerin sembolleştirilmesi Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Sembolleştirilmiş niceleyicileri çözümleme kuralları Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Açık ve kapalı önerme; özelleme ve gerçekleme Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Sembolleştirme ve günlük dile çevirme Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Serbest ve bağlı değişkenler: yerine koyma Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Örnek sorular Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Niceleme mantığını çözümleyici çizelge ile denetlenmesi Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Niceleme mantığında bir önermenin tutarlılığı, birden fazla önermenin birbiriyle tutarlılığı Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Niceleme mantığında bir önermenin geçerliliği ve eşdeğerliliği Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Niceleme mantığında doğal türetim yöntemi Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Sadeleştirme Kanunları Quine metodu Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Örnek soru çözümleri Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Genel tekrar Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 10:26