FELS210 Türk Düşünce Tarihi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELS210
Ad Türk Düşünce Tarihi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADIK EROL ER
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Türk düşüncesinin genel karekter ve özelliklerini önemli temsilcileriyle birlikte yakından tanıtarak, felsefe tarihindeki yeri ve önemini ortaya koymaktır.

Dersin İçeriği

Türk düşüncesinin tarihsel temelleri, Türk düşüncesinin temel karakter ve özellikleri, Tanzimattan önceki kültürel yaşam, Tanzimat döneminde modernleşme, Tanzimat sonrası düşünce dünyası, meşrutiyet dönemi modernleşme hareketleri, meşrutiyet sonrası düşünce dünyası, Türkiyede modern felsefeye ilgi.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Türkiyede Çağdaş Düşünce Tarihi, Hilmi Ziya Ülken

Notlar

Şerif Mardin, Türk Modernleşmesi, İletişim Yay.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir
ÖÇ02 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar
ÖÇ03 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır
ÖÇ04 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir
ÖÇ05 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir
ÖÇ06 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar
ÖÇ07 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır
ÖÇ08 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir
ÖÇ09 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar
ÖÇ10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar
ÖÇ11 insan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır
ÖÇ12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler
ÖÇ13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur
ÖÇ14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur
ÖÇ15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 2
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türk düşüncesinin tarihsel temelleri.I Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Türk düşüncesinin tarihsel temelleri.II Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Türk düşüncesinin tarihsel temelleri.III Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Tanzimat öncesi kültürel yaşam.I Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Tanzimat öncesi kültürel yaşam.II Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Tanzimat dönemi modernleşme.I Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Tanzimat dönemi modernleşme.II Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Meşrutiyet dönemi modernleşme hareketleri.I Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Meşrutiyet dönemi modernleşme hareketleri.II Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Meşrutiyet sonrası düşünceler Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Cumhuriyet Dönemi.I Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Cumhuriyet Dönemi.II Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Cumhuriyet Dönemi.III Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Cumhuriyet Dönemi.IV Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Genel değerlendirme Genel okuma yapılacak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 11:22