FELZ309 Türkiye'nin Toplumsal Yapısı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELZ309
Ad Türkiye'nin Toplumsal Yapısı
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CAHİT ASLAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. CAHİT ASLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Türk sosyolojisini ve Türk sosyolojisindeki temel fikirleri analiz ederek, Türkiyedeki sosyolojisinin temel çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve Türkiyede sosyolojisinin tarihsel gelişimini öğrenmektir.

Dersin İçeriği

Türkiye'deki sosyoloji tartışılacak, Türkiye'deki sosyolojisinin temel fikirleri analiz edilecek, Türkiye'de sosyolojisinin temel çalışmaları ve tarihsel gelişimi incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kongar, E. 2014. Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği. İstanbul. Remzi Kitabevi. Zencirkıran, M. 2019. Türkiyenin Toplumsal Yapısı. İstanbul. Nova Yayınevi

Notlar

Sungur, Z. 2014. Türkiyenin Toplumsal Yapısı. Eskişehir. Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını 2739.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toplumsal yapı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir.
ÖÇ02 Toplumsal yapı ile ilişkili kavramlarını tanımlar.
ÖÇ03 Toplumsal yapı ile ilişkili kavramları örneklerle açıklar
ÖÇ04 Toplumbilim disiplini ile diğer disiplinler arasındaki farkları ve benzerlikleri açıklar
ÖÇ05 Toplumsal yapı kavramını oluşturan konuları tartışabilir
ÖÇ06 Toplumsal yapı kavramı içerisindeki konuları tartışır.
ÖÇ07 Toplumsal yapı kavramına ilişkin konuların toplumsal yaşayış içerisindeki etkilerini sorgular
ÖÇ08 Türkiye'nin toplumsal yapısı ile ilgili örnek olayları analiz edebilir.
ÖÇ09 Türkiye'nin yapısal özelliklerini ilişkili örnek olaylar ile değerlendirir.
ÖÇ10 Türkiye'nin ekonomik, siyasal ve toplumsal yapısını örnek olaylar ile analiz eder
ÖÇ11 Türkiye'nin toplumsal yapısını toplumsal yapı ile ilişkili konulara bağlı olarak değerlendirebilir
ÖÇ12 Türk kültürünü Osmanlıdan günümüze gelişim noktaları ile irdeler
ÖÇ13 Türkiye'nin genel sorunlarını ve bu sorunların çözüm yollarını tartışır
ÖÇ14 Türkiye'nin dünya toplumlarındaki yerini kavrar.
ÖÇ15 Türk toplumunun geleceğine ilişkin öndeyide bulunur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 2
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 4
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriğinin öğrencilere tanıtılması Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Toplumsal yapı kavramı ve Toplumsal yapı kuramları Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Osmanlıda siyasal ve ekonomik yapısı Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Osmanlıda kültürel yaşam Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Modernleşme/Batılılaşma Hareketleri Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Tanzimat Fermanı, Islahat Fermanı ve Yeni Osmanlılar Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 I. Meşrutiyet Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İkinci Meşrutiyet dönemindeki Düşünce Akımları Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Türkiye'de sivil toplum Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Cumhuriyet kuruluş döneminde toplumsal yapı Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 1960-1980 arası Türkiye'nin Toplumsal yapısı Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 1980 sonrası Türkiye'nin toplumsal yapısı Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Günümüz Türkiye'sini yakın tarih ile değerlendirme Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Türkiye'nin toplumsal problemlerine dair genel bir değerlendirme Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 11:45