Genel Bilgi
Kod | FELZ302 |
Ad | Estetik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. GÜLSUN DÜLGEROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. GÜLSUN DÜLGEROĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Estetik ve sanat objelerini felsefe bir yaklaşımla değerlendirebilmek, sanat eserlerini teorik açıdan yorumlayabilmek.
Dersin İçeriği
Sanat Felsefesinin alanına giren problemler, bu problemlerin tarihi, filozoflara göre değerlendirilmesi ve bugünkü durumu. İnsan-sanat ilişkisinin çeşitli yönleriyle değerlendirilmesi. Estetik kavram ve kategorilerin felsefe açısından tartışılması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Estetik, İsmail Tunalı.
Notlar
Estetik Bakış, Afşar Timuçin
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Estetik ve sanatla ilgili kavramları tanımlar |
ÖÇ02 | Sanat ile ilgili filozofların görüşlerini bilir |
ÖÇ03 | Sanatın farklı çağlardaki gelişmelerini açıklar |
ÖÇ04 | Sanata yönelik çeşitli teorileri karşılaştırır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Estetik ve sanat fenomenlerine betimlemek | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Estetik özne çözümlemesi | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Estetik nesne çözümlemesi : 1.Fenomenolojik çözümleme | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ontolojik çözümleme | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Alımlama estetiği ve estetik nesne çözümlemesi | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Estetik değer çözümlemesi | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Metafizik güzellik anlayışı | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Ontolojik güzellik anlayışı | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Genellikle güzel, doğada ve sanatta güzel | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yüce ve Güzellik | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Estetik yargı çözümlemesi | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sanatta içerik ve biçim sorunu | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Avangard Sanat anlayışı | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sanatın çağımızdaki durumunu değerlerlendirmesi | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |