FELZ310 Felsefe Öğretimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELZ310
Ad Felsefe Öğretimi
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Ömer KIZILTAN


Dersin Amacı

Felsefe öğretiminin ne olduğunu kavrayarak bu derse ilişkin etkinlikler tasarlayıp uygulamaktır.

Dersin İçeriği

Felsefenin temel disiplinleri ve bu disiplinlerin temel kavram ve problematikleri temelinde etkinlik geliştirmek, felsefe ders kitaplarını incelemek; felsefe öğretiminde bilgisayar destekli programları kullanabilmektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çotuksöken, B. - Tepe, H. (Yay. Haz.). Çocuklar için felsefe eğitimi içinde, (s. 135-160). Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu. Dombaycı, M. A. (2013). Felsefe için öğretim programı - öğretim programı için felsefe. Duman, E. Z. - Manav F. (Editör). Felsefe grubu eğitimi araştırmaları. Ankara: Pegem Akademi. ücretsiz ebook Kızıltan, Ö. (2020). Felsefe Öğretiminin Tarihçesi ve Uygulanan Felsefe Dersi Öğretim Programının Yapısı. Manav, F. (Editör). (2020). Ana Hatlarıyla Ortaöğretimde Felsefe Grubu Öğretimi içinde (17-52), Ankara: Pegem Akademi.

Notlar

Ortaöğretim Felsefe Dersi Öğretim Programı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Felsefe öğretiminin konusunu kavrar
ÖÇ02 Felsefe öğretiminde duyuşsal alanın rolünü kavrar
ÖÇ03 Felsefe öğretiminde bilişsel alanın rolünü kavrar
ÖÇ04 Felsefe öğretiminde yeni yaklaşımlardan yararlanır.
ÖÇ05 Felsefe öğretiminde temel kavramların alanın öğretimiyle ilişkisini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 5
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Felsefe öğretiminin konusu. Konulara genel olarak göz atar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Felsefe öğretiminde bilişsel alan Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Felsefe öğretiminde duyuşsal alan Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Felsefe öğretiminde sokratik diyalog Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Felsefe öğretiminde sorgulama topluluğu Kkitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Felsefe öğretiminde oyun ve yaratıcı drama Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Felsefe öğretiminde ders kitabı inceleme Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Felsefe öğretiminde sinema ve karikatürden yararlanma Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Felsefe dersinde multimedya ve bilgisayar tabanlı öğretim kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Felsefe dersi için etkinlik geliştirme Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Öğrencilerden örnek uygulama, sunum ve tartışma 1 Sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
13 Öğrencilerden örnek uygulama, sunum ve tartışma 2 Sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
14 Öğrencilerden örnek uygulama, sunum ve tartışma 3 Sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
15 Öğrencilerden örnek uygulama, sunum ve tartışma 4 Sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yıl sonu sınavına hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yıl sonu sınavına hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS