Genel Bilgi
Kod | FELZ310 |
Ad | Felsefe Öğretimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Ömer KIZILTAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Ömer KIZILTAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Felsefe öğretiminin ne olduğunu kavrayarak bu derse ilişkin etkinlikler tasarlayıp uygulamaktır.
Dersin İçeriği
Felsefenin temel disiplinleri ve bu disiplinlerin temel kavram ve problematikleri temelinde etkinlik geliştirmek, felsefe ders kitaplarını incelemek; felsefe öğretiminde bilgisayar destekli programları kullanabilmektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çotuksöken, B. - Tepe, H. (Yay. Haz.). Çocuklar için felsefe eğitimi içinde, (s. 135-160). Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu. Dombaycı, M. A. (2013). Felsefe için öğretim programı - öğretim programı için felsefe. Duman, E. Z. - Manav F. (Editör). Felsefe grubu eğitimi araştırmaları. Ankara: Pegem Akademi. ücretsiz ebook Kızıltan, Ö. (2020). Felsefe Öğretiminin Tarihçesi ve Uygulanan Felsefe Dersi Öğretim Programının Yapısı. Manav, F. (Editör). (2020). Ana Hatlarıyla Ortaöğretimde Felsefe Grubu Öğretimi içinde (17-52), Ankara: Pegem Akademi.
Notlar
Ortaöğretim Felsefe Dersi Öğretim Programı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Felsefe öğretiminin konusunu kavrar |
ÖÇ02 | Felsefe öğretiminde duyuşsal alanın rolünü kavrar |
ÖÇ03 | Felsefe öğretiminde bilişsel alanın rolünü kavrar |
ÖÇ04 | Felsefe öğretiminde yeni yaklaşımlardan yararlanır. |
ÖÇ05 | Felsefe öğretiminde temel kavramların alanın öğretimiyle ilişkisini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır | 5 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Felsefe öğretiminin konusu. | Konulara genel olarak göz atar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Felsefe öğretiminde bilişsel alan | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Felsefe öğretiminde duyuşsal alan | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Felsefe öğretiminde sokratik diyalog | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Felsefe öğretiminde sorgulama topluluğu | Kkitaptan ilgili bölüme hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Felsefe öğretiminde oyun ve yaratıcı drama | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Felsefe öğretiminde ders kitabı inceleme | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Felsefe öğretiminde sinema ve karikatürden yararlanma | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Felsefe dersinde multimedya ve bilgisayar tabanlı öğretim | kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Felsefe dersi için etkinlik geliştirme | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Öğrencilerden örnek uygulama, sunum ve tartışma 1 | Sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
13 | Öğrencilerden örnek uygulama, sunum ve tartışma 2 | Sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Öğrencilerden örnek uygulama, sunum ve tartışma 3 | Sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Öğrencilerden örnek uygulama, sunum ve tartışma 4 | Sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yıl sonu sınavına hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yıl sonu sınavına hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |