FELS405 Psikolojik Testler

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELS405
Ad Psikolojik Testler
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Psikoloji tarihinde yer alan akımların tanınması, kavranması, karşılaştırılması.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında geçmişten günümüze kadar olan psikoloji ekollerinin incelenmesi hedeflenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Akın, A. (2015). Psikolojide Kullanılan Güncel Ölçme Araçları (2. bs.). Ankara: Nobel Yayıncılık.

Notlar

Akın, A. (2015). Psikolojide Kullanılan Güncel Ölçme Araçları (2. bs.). Ankara: Nobel Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler psikolojik testler ve tarihsel gelişim süreçlerini bilir.
ÖÇ02 Öğrenciler testleri özelliklerine göre sınıflar
ÖÇ03 Öğrenciler testlerin psikometrik özelliklerini tanır
ÖÇ04 Öğrenciler testlerin psikometrik özelliklerini belirler.
ÖÇ05 Öğrenciler belli bir amaç için uygun test seçer.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Testlerin amaç ve türleri Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Psikolojik testler ve tarihsel gelişimi. Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Psikolojik testlerin psikometrik özellikleri: Geçerlik ve türleri. Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Psikolojik testlerin psikometrik özellikleri: Güvenirlik ve türleri. Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Eğitimde ve psikolojide ölçme standartları ve etik. Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Yeteneğin ölçülmesi: Genel, özel ve farklı yetenek testleri. Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kişiliğin ölçülmesi: Objektif kişilik testleri: MMPI, SCL 90 Projektif kişilik testleri: Cümle tamamlama testleri, TAT, CAT, Roschach Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İlgilerin ölçülmesi: Kuder İlgi Envanteri, Strong İlgi Envanteri, Mesleki ilgi envanterleri Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Tutumların ve değerlerin ölçülmesi: Tutum ölçekleri ve özellikleri Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Gelişimsel testler: Bender-Geştalt, insan resmi çiz, Peabody, Denver ölçeği, Ankara Gelişim Ölçekleri Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Psikolojik ölçme araçlarının geliştirilmesi ve uyarlanması Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Uygulama Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Değerlendirme Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 06:26