FENS219 Fen Öğretiminde Materyal Tasarımı

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FENS219
Ad Fen Öğretiminde Materyal Tasarımı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU


Dersin Amacı

Bu derskapsamında öğretim teknolojisi ile ilgilikavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindekiyerive kullanımı, çalışma yaprakları, etkinliktasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD)gereçleri, bilgisayar temelli internet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu konuları öğretilecektir. Ayıca öğrencilerden ilköğretim 5-8. sınıf fen bilgisi dersi programına uygun olacak şekilde öğretim teknolojileri yoluyla ikive üç boyutlu materyaller tasarlamaları beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Eğitim materyali, teknolojive öğretmen, Teknolojive iletişim, Eğitim ve öğretim teknolojileri, Öğretim araçgereçlerini etkilikullanmak,Öğretim materyalinin seçimi, Materyal tasarım ve hazırlama ilkeleri, İnternet ve eğitim amaçlıkullanımı, Uzaktan eğitim, Gerçek nesne ve modeller, Yazılıgereçler (kitap, broşür)ve görsel basılı materyaller (resim, fotoğraf, tablo, çizim), Çeşitli pano ve tahtalar, Tepegöz ve saydamlar, Ses ögeleri (kaset, CD, sesçıkaran nesneler), TV ve video, Bilgisayar destekli öğretim, Bilgisayar temelli öğretim

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Aydemir, M. (2018). Uzaktan eğitim program, ders ve materyal tasarımı. Eğitim Yayınevi.

Notlar

Seferoğlu, S. S. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğretimde kullanılan araç-gereçleri tanır
ÖÇ02 Öğretim araç-gereçlerinin etkili kullanım ilkelerini ifade eder
ÖÇ03 Fen ve Teknoloji dersi 4-8. sınıf seviyesinde kullanılabilecek, öğrenciyi etkin hale getirmeye yönelik bir materyal tasarlar.
ÖÇ04 Tasarladığı materyalin derste nasıl kullanılacağını açıklar
ÖÇ05 Fen Bilimleri dersi 6-8. sınıf seviyesinde kullanılabilecek materyalleri tanır
ÖÇ06 Öğretimde öğretim teknolojilerini kullanmanın önemini ifade eder
ÖÇ07 Uzaktan eğitim ve bilgisayar destekli eğitimi açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 tanışma İLGİLİ BÖLÜM OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Temel kavramlar, öğretim hedefleri ve araç seçimi. Eğitim materyali, teknoloji ve öğretmen. İletişim, eğitim ortamı tasarım İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Öğretim araç-gereçlerini etkili kullanmak. Öğretim materyalinin seçimi. Materyal tasarım ve hazırlama ilkeleri İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Öğretim teknolojileri kullanımı. Uzaktan eğitim. İnternet ve eğitim amaçlı kullanımı İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Gerçek nesne ve modeller, Yazılıgereçler (kitap, broşür)ve görsel basılı materyaller (resim, fotoğraf, tablo, çizim), Çeşitli pano ve tahtalar, Tepegöz ve saydamlar İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Ses ögeleri (kaset, CD, sesçıkaran nesneler), TV ve video, Bilgisayar destekli öğretim, Bilgisayar temelli öğretim İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Gestalt ilkelerine göre Tasarlanmış materyal tanıtımı İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 5E öğrenme modelinin giriş aşamasına göre Tasarlanmış materyal tanıtımı-I 5-8. sınıf fen bilimleri ders kitaplarınıve öğretim programını inceleme, bir materyal tasarlamak için gerekli malzemeleri tedarik etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 5E öğrenme modelinin giriş aşamasına göre Tasarlanmış materyal tanıtımı-II 5-8. sınıf fen bilimleri ders kitaplarınıve öğretim programını inceleme, bir materyal tasarlamak için gerekli malzemeleri tedarik etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 5E öğrenme modelinin giriş aşamasına göre Tasarlanmış materyal tanıtımı-III 5-8. sınıf fen bilimleri ders kitaplarınıve öğretim programını inceleme, bir materyal tasarlamak için gerekli malzemeleri tedarik etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 5E öğrenme modelinin giriş aşamasına göre Tasarlanmış materyal tanıtımı-IV 5-8. sınıf fen bilimleri ders kitaplarınıve öğretim programını inceleme, bir materyal tasarlamak için gerekli malzemeleri tedarik etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 5E öğrenme modelinin giriş aşamasına göre Tasarlanmış materyal tanıtımı-V 5-8. sınıf fen bilimleri ders kitaplarınıve öğretim programını inceleme, bir materyal tasarlamak için gerekli malzemeleri tedarik etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 5E öğrenme modelinin giriş aşamasına göre Tasarlanmış materyal tanıtımı-VI 5-8. sınıf fen bilimleri ders kitaplarınıve öğretim programını inceleme, bir materyal tasarlamak için gerekli malzemeleri tedarik etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 5E öğrenme modelinin giriş aşamasına göre Tasarlanmış materyal tanıtımı-VII 5-8. sınıf fen bilimleri ders kitaplarınıve öğretim programını inceleme, bir materyal tasarlamak için gerekli malzemeleri tedarik etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları-II Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS