FENZ207 Fen Öğrenme ve Öğretim yaklaşımları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FENZ207
Ad Fen Öğrenme ve Öğretim yaklaşımları
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi TUBA DEMİRCİOĞLU


Dersin Amacı

Bu ders, lisans düzeyinde öğrencilere fen öğrenme ve öğretim yaklaşımları ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Fen öğrenme ve öğretimi ile ilgili yaklaşımlar, güncel eğilimler, sorunlar, fen öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açılardan bakış

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları (2020). Hakan Şevki Ayvacı (Editör). PegemAkademi Fen Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları (2019). Behiye Akçay (Editör). Nobel Akademi.

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fen öğrenimi ve öğretimi ile ilgili temel kuramları açıklar.
ÖÇ02 Fen öğrenmenin neden gerekli olduğunu bilir.
ÖÇ03 Fen öğretiminin amacının, düşünen, araştıran, sorgulayan ve doğru bilgiye ulaşma becerisine sahip bireyler yetiştirmek olduğunu bilir.
ÖÇ04 Fen öğretiminin temel ilkelerinin neler olduğunu ifade eder.
ÖÇ05 Fen öğretiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
ÖÇ06 Fen öğretiminde hangi öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının kullanılabileceğini saptar.
ÖÇ07 Fen öğretimi ile ilgili sınıf içi uygulamalar tasarlayıp uygulayabilir.
ÖÇ08 Fen öğretiminde yeni yaklaşımlarını neler olduğunu açıklar.
ÖÇ09 Fen öğretiminde karşılaşılan sorunları analiz eder.
ÖÇ10 Fen öğretiminin etkili bir şekilde yürütülebilmesi için gerekenlerin neler olduğunu kavrar.
ÖÇ11 Sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmişliğin fen öğretimi üzerine etkilerini değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 5
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin amacının, içeriğinin ve derste kullanılacak kaynakların tanıtılması - Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları İlgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Fen Öğretiminin Tarihçesi, Fen Öğretiminin Amacı ve Temel İlkeleri İlgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımlarının Fen Öğretimine Yansımaları İlgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
5 Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının fen öğretimine yansımaları İlgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
6 Fen Öğretiminde Temel Beceriler ve Sınıf-İçi Uygulama Örnekleri İlgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Fen Öğretiminde Temel Beceriler ve Sınıf-İçi Uygulama Örnekleri İlgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fen Öğretiminde Güncel Eğilimler ve Sorunlar İlgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
10 Fen öğretiminde güncel eğilimler ve Sorunlar İlgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
11 Etkili bir fen öğretiminin bileşenleri İlgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
12 Etkili bir fen öğretiminin bileşenleri İlgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Fen Öğretimine Sosyal, Kültürel Ve Ekonomik Açılardan Bakış İlgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
14 Fen Öğretimine Sosyal, Kültürel Ve Ekonomik Açılardan Bakış İlgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
15 Öğrenci sunumlarına ve ders sürecine yönelik genel değerlendirme Genel Değerlendirme Hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS