FENS216 Kimyasal Atıklar ve Çevre Kirliliği

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FENS216
Ad Kimyasal Atıklar ve Çevre Kirliliği
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUZAFFER ÖZCAN


Dersin Amacı

Kimyasal atıklar ve çevre kirliliği ile ilgili temel kavramların verilmesi.

Dersin İçeriği

Kimysal atıklar, çevre kirliliği ve ilgili düzenlemeler.

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Çevre Kirliliği ve Kontrolü-Özer Çınar

Notlar

Chemical Pollution and Waste Management-Giselle Tang


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kimyasal atık türlerini açıklar.
ÖÇ02 Kimyasal atık yönetimi ilkelerini uygular.
ÖÇ03 Kimyasal atıkların çevre üzerine etkilerini açıklar.
ÖÇ04 Kimyasal atıklar ile ilgili mevzuatı bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş İlgili Kısımları Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kimyasal Atıklar/Türleri İlgili Kısımların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kimyasal Atıklar/Toplama, Taşıma İlgili Kısımların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Kimyasal Atıklar/Depolama İlgili Kısımların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Kimyasal Atıklar/Islah, İmha İlgili Kısımların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Kimyasal Atıklar/İlgili Düzenlemeler 1 İlgili Kısımların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Kimyasal Atıklar/İlgili Düzenlemeler 2 İlgili Kısımların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çevre Kirliliği/Türleri İlgili Kısımların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Çevre Kirliliği/Fiziksel İlgili Kısımların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Çevre Kirliliği/Kimyasal İlgili Kısımların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Çevre Kirliliği/Biyolojik İlgili Kısımların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Çevre Kirliliği/Radyolojik İlgili Kısımların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Çevre Kirliliği/İlgili Düzenlemeler 1 İlgili Kısımların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Çevre Kirliliği/İlgili Düzenlemeler 2 İlgili Kısımların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS