Genel Bilgi
| Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
| FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | FENS315 |
| Ad | Kimyasal Atıklar ve Çevre Kirliliği |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER ÖZCAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kimysal atıklar, çevre kirliliği ve ilgili düzenlemeler.
Dersin İçeriği
Kimysal atıklar, çevre kirliliği ve ilgili düzenlemeler.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Çevre Kirliliği ve Kontrolü-Özer Çınar
Notlar
Chemical Pollution and Waste Management-Giselle Tang
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Kimyasal atık türlerini açıklar. |
| ÖÇ02 | Kimyasal atık yönetimi ilkelerini uygular. |
| ÖÇ03 | Kimyasal atıkların çevre üzerine etkilerini açıklar. |
| ÖÇ04 | Kimyasal atıklar ile ilgili mevzuatı bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 4 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | 4 |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
| PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
| PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
| PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Giriş | İlgili kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Kimyasal Atıklar/Türleri | İlgili Kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Kimyasal Atıklar/Toplama, Taşıma | İlgili Kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Kimyasal Atıklar/Depolama | İlgili Kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Kimyasal Atıklar/Islah, İmha | İlgili Kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Kimyasal Atıklar/İlgili Düzenlemeler 1 | İlgili Kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Kimyasal Atıklar/İlgili Düzenlemeler 2 | İlgili Kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 9 | Çevre Kirliliği/Türleri | İlgili Kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Çevre Kirliliği/Fiziksel | İlgili Kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Çevre Kirliliği/Kimyasal | İlgili Kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Çevre Kirliliği/Biyolojik | İlgili Kısımların Okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 13 | Çevre Kirliliği/Radyolojik | İlgili Kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Çevre Kirliliği/İlgili Düzenlemeler 1 | İlgili Kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Çevre Kirliliği/İlgili Düzenlemeler 2 | İlgili Kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||