FENS308 Sınıf içi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FENS308
Ad Sınıf içi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU


Dersin Amacı

Bu ders, lisans düzeyinde öğrencilere sınıf içi öğrenmeleri değerlendirme ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Eğitimde kullanılan ölçme araçları, ölçme araçlarının özellikleri ve etkin kullanımları.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Arı,A.(2021).Sınıf İçi Değerlendirme. Eğitim Yayınevi

Notlar

McMillan, J. H. (2015). Sınıf içi değerlendirme etkili ölçütlere dayalı etkili bir öğretim için ilke ve uygulamalar. Eğitim Yayınevi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ölçme ve değerlendirmenin öğrenme öğretme süreçlerindeki önemini kavrar.
ÖÇ02 Eğitim sisteminin girdi, süreç ve ürün boyutlarının değerlendirilmesinde, ölçme ve değerlendirme araçlarını etkili bir şekilde kullanabilir.
ÖÇ03 Ölçme ve değerlendirme araçlarının sadece öğrenciye not vermek amacını taşımadığının farkına varır.
ÖÇ04 Ölçme araçları ile öğretim yol ve yöntemlerinin etkililiğinin değerlendirilebileceğini öğrenir.
ÖÇ05 Ölçme amacına uygun olarak hazırlanmamış geleneksel veya öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme araçları ile öğrencilerin doğru bir şekilde değerlendirilemeyeceğinin farkına varır.
ÖÇ06 Geleneksel ve çok yönlü araçların hangi amaçlarla kullanılabileceğini açıklar.
ÖÇ07 Ölçme amacına uygun sorular hazırlanırken nelere dikkat etmesi gerektiğini bilir.
ÖÇ08 Bir ölçme aracının nasıl geliştirilmesi ve uygulanması gerektiğini nedenleri ile birlikte açıklar.
ÖÇ09 Geleneksel ve öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlardan hangilerinin farklı durumlarda öncelikli olarak kullanılması gerektiğini kavrar.
ÖÇ10 Öğrencilerin hangi durumlarda değerlendirme sürecine dahil edilmeleri gerektiğini bilir.
ÖÇ11 Geleneksel ve öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçların kullanılmasında öğretmenin rolünün ne olması gerektiğini ifade eder.
ÖÇ12 Öğretim sürecinin değerlendirilmesinde öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçların kullanılmasının önemini kavrar.
ÖÇ13 Mevcut eğitim sisteminde üst düzey becerileri ölçmede geleneksel ve öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçların birlikte kullanılması gerektiğinin farkına varır.
ÖÇ14 Geleneksel ve öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlardan elde edilen verilerin nasıl analiz edilip değerlendirileceğini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin amacının, içeriğinin ve derste kullanılacak kaynakların tanıtılması İlgili bölüm okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri İlgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Geleneksel Yaklaşımlara Dayalı Araçlar I Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar İlgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Geleneksel Yaklaşımlara Dayalı Araçlar II Doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler İlgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Geleneksel Yaklaşımlara Dayalı Araçlar III Eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar İlgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar I Gözlem, görüşme İlgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar II Performans değerlendirme İlgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar III Öğrenci ürün dosyası İlgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar IV Araştırma kağıtları, araştırma projeleri İlgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar V Akran değerlendirmesi İlgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar VI Öz değerlendirme İlgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar VII Tutum ölçekleri İlgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar İlgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme İlgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları-II Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS