FENS409 Bilimin Teknolojideki Uygulamaları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FENS409
Ad Bilimin Teknolojideki Uygulamaları
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NURİ EMRAHOĞLU


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin dersin içeriğinde belirtilmiş olan çağdaş fen bilimleri konularının ve geleceğin teknolojisive sonuçlarını öğrenmekve anlamaktır

Dersin İçeriği

arı iletkenler ve teknolojileri, lazer teknolojisi, süper iletkenler ve kullanım alanları; X-ışınlarıve teknolojisi, iletişim teknolojisi; değişik fiziksel sensörler, nanoteknoloji; GPS ve radar teknolojisi, görüntüleme tekniklerive araçları (ultrason, NMR, tomografi, sintilasyon, elektron ve tarama mikroskopları); teknolojive sera gazları; su üretme teknolojileri; ilaç teknolojisi; kimyasal temizlik malzemeleri ve üretim teknolojileri; kimyasal kirlilikve önleme teknolojileri; GDO teknolojisi; kök hücre teknolojisi; ilaç ve kozmetik ürünler teknolojisi; hazırgıda teknolojsi; biyolojik sensörler; genetikkopyalama; biyoinformatik.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Bilimin Teknolojideki Uygulamaları

Notlar

https://www.nobelkitap.com/bilimin-teknolojideki-uygulamalari-507632.html


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yarı iletkenler ve teknolojileri öğrenir
ÖÇ02 laser teknolojisini öğrenir
ÖÇ03 süper iletkenler ve kullanım alanlarını öğrenir
ÖÇ04 X-ışınlarıve teknolojisinianlar
ÖÇ05 iletişim teknolojisinin özelliklerini öğrenir
ÖÇ06 değişikfiziksel sensörler, nanoteknolojini öğrenir
ÖÇ07 GPSve radar teknolojisive kullanımını öğrenir
ÖÇ08 görüntüleme tekniklerive araçlarınıanlar (ultrason, NMR, tomografi,sintilasyon, elektron ve tarama mikroskopları)
ÖÇ09 teknolojive sera gazlarının zaralarını öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 4
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yarı iletkenler ve teknolojileri, anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 laser teknolojisi, anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 süper iletkenler ve kullanım alanları; anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 X-ışınlarıve teknolojisi, anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 iletişim teknolojisi; anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 değişik fiziksel sensörler, nanoteknoloji; anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 GPS ve radar teknolojisi, anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 görüntüleme tekniklerive araçları (ultrason, NMR, tomografi, sintilasyon, elektron ve tarama mikroskopları); anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 teknoloji ve sera gazları anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Atmosfer ve UV ışınları ve sağlığımız anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Güneş ve yıldızlar aynı özellik te mi anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Nano teknoloji anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Avrupa nükleer araştırma merkezi CERN anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Konuları gözden geçirme anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS