EFMZ416 Öğretmenlik Uygulaması II

12 AKTS - 2-6 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ416
Ad Öğretmenlik Uygulaması II
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 12 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulama Dönemi Dersi (Öğretmenlik Uyg. vb.)
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU


Dersin Amacı

ders içi uygulamalara yönelik olarak; öğrencilerin dikkatini çekme, onları hedeften haberdar etme, onlarla deney yapma, sorgulama, süreç ve ürün değerlendirme uygulamalarını alanda deneme.

Dersin İçeriği

Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve y

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

https://egitim.cu.edu.tr/cu/uygulama kılavuz

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleri kullanma
ÖÇ02 Bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme
ÖÇ03 Dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme becerisi kazanma
ÖÇ04 Öğretim ortamlarını hazırlama
ÖÇ05 Ölçme, değerlendirme ve yansıtma uygulamaları yapabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 dönem planının yapılması İLGİLİ BÖLÜM OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 mikro öğretim uygulamaları-I ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 mikro öğretim uygulamaları -II ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 mikro öğretim uygulamaları -III ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 mikro öğretim uygulamaları -IV ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 mikro öğretim uygulamaları -V ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 mikro öğretim uygulamaları -VI ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 mikro öğretim uygulamaları -VII ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 mikro öğretim uygulamaları -VIII ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 mikro öğretim uygulamaları -IX ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 mikro öğretim uygulamaları -X ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 mikro öğretim uygulamaları -XI ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 mikro öğretim uygulamaları -XII ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 mikro öğretim uygulamaları -XII ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları-II Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 14 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40 40
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 80 80
Toplam İş Yükü (Saat) 302
Toplam İş Yükü / 25 (s) 12,08
AKTS 12 AKTS