FENZ402 Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FENZ402
Ad Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. BETÜL KARADUMAN


Dersin Amacı

Okul dışı öğrenme ortamlarında fen eğitimi hakkında bilgi sahibi olmak, fen eğitiminde farklı okul dışı öğrenme ortamlarına uygun etkinlik örneklerini geliştirmek, ve değerlendirme tekniklerini öğrenmektir.

Dersin İçeriği

Okul dışı öğrenmenin kapsamı, okul dışı ortamlarda fen öğretimi; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve materyaller; okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.); okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Her hafta hazırlanan ders sunuları ve videoları.

Notlar

Okul dışı öğrenme ortamları- Ahmet İlhan Şen-Pegem akademi yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Okul dışı ortamları tanır.
ÖÇ02 Okul dışı öğrenme ortamları için farklı öğretim, yöntem ve teknikleri karşılaştırır.
ÖÇ03 Farklı okul dışı öğrenme ortamlarının fen eğitimdeki yerini tartışır.
ÖÇ04 Dersin kazanımlarını ile okul dışı öğrenme ortamlarını bütünleştirerek öğretim programı, etkinlik, materyal ve ölçme aracı tasarlar.
ÖÇ05 Farklı okul dışı öğrenme ortamlarında kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme tekniklerini karşılaştırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 4
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fen eğitiminde okul dışı ortamlarına tarihsel bakış, Okul dışı ortamların fen eğitimine entegrasyonu İlgili konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
2 Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının Öğretim Programları ile ilişkilendirilmesi, Okul Dışı Öğrenme faaliyetlerinde faaliyet öncesi, süreci ve sonrasında dikkat edilmesi gerekenler İlgili konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının Öğrenme Üzerine Etkileri İlgili konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
4 Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Uygun Öğretim Yöntem Ve Teknikleri (Proje Tabanlı Öğrenme, İstasyon Tekniği Vb.) İlgili konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması
5 Müzeler, Müze Kavramı ve çeşitleri, Müze Eğitiminde kullanılan öğrenme kuramları, Müzeler ve Fen Öğretimi, Müze için Örnek Gezi Planları İlgili konu hakkında videoyu izleme ve plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
6 Bilim ve Teknoloji Merkezleri, Türkiyedeki Önemli Bilim ve Teknoloji Merkezleri, Eğitimde Bilim ve Teknoloji Merkezlerinin kullanımı, BTM gezileri için Örnek Gezi Planları, BTM gezilerinde kullanılabilecek örnek çalışma yaprağı İlgili konu hakkında videoyu izleme ve plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
7 Hayvanat Bahçeleri, Türkiyedeki Önemli Hayvanat, Eğitimde Hayvanat Bahçelerinin kullanımı, Hayvanat bahçesi için Örnek Gezi Planları, Hayvanat Bahçesi gezilerinde kullanılabilecek örnek çalışma yaprağı İlgili konu hakkında videoyu izleme ve plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Botanik Bahçeleri ve Herbaryum, Türkiyedeki Önemli Botanik Bahçeleri, Eğitimde Botanik Bahçelerinin kullanımı, Botanik Bahçeleri için Örnek Gezi Planları, Botanik Bahçesi gezilerinde kullanılabilecek örnek çalışma yaprağı İlgili konu hakkında videoyu izleme ve plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
10 Bilim şenlikleri ve Bilim kampı, Eğitimde Bilim şenlikleri ve Bilim kamplarının kullanımı, Bilim şenlikleri ve Bilim kamplarında öğrenme etkinliklerinin planlanması ve örnek etkinlikler İlgili konu hakkında videoyu izleme ve plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
11 Planetaryumlar, Planetaryum kavramı, Planetaryumların amacı ve önemi, Türkiyedeki Önemli Planetaryumlar, Eğitimde Planetaryumların kullanımı, Planetaryum gösterileri ve içerikleri İlgili konu hakkında videoyu izleme ve plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
12 Milli Parklar, Dünyada ve Türkiyede Milli Park Kavramı, Türkiyedeki Önemli Milli Parklar, Eğitimde Milli Parkların kullanımı, Milli Parklar için Örnek Gezi Planları, Milli park gezilerinde kullanılabilecek örnek çalışma yaprağı, Milli Parklarda gerçekleştirilebilecek etkinlik örnekleri İlgili konu hakkında videoyu izleme ve plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
13 Akvaryumlar, Türkiyedeki Akvaryumlar, Eğitimde Akvaryumların kullanımı, Akvaryumlar için Örnek Gezi Planları, Akvaryum gezilerinde kullanılabilecek örnek bilgi yaprağı İlgili konu hakkında videoyu izleme ve plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
14 Doğa Eğitimleri, TÜBİTAK Doğa Eğitimleri, Doğa Eğitimi Örnekleri Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Değerlendirme İlgili konu hakkında videoyu izleme ve plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
15 Kamu ve Özel sektör (sanayi) kuruluşları Eğitimde Kamu ve Özel sektör (sanayi) kuruluşları kullanımı Kamu ve Özel sektör (sanayi) kuruluşları öğrenme etkinliklerinin planlanması ve örnek etkinlikler İlgili konu hakkında videoyu izleme ve plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS