YDT119 PAZARLAMA İLKELERİ

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YDT119
Ad PAZARLAMA İLKELERİ
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. AYHAN SAYĞI
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. AYHAN SAYĞI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Pazarlamanın temel ilkeleri ve pazarlama süreçleri ve güncel pazarlama problemleri hakkında öğrenciye bilgi vermek.

Dersin İçeriği

Pazarlama gelişim tarihi, önemi, ilkeleri temel kavramları, pazarlama ilişkileri, mal ve hizmet pazarı, pazarlama karması konuları anlatılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN, PAZARLAMA İLKELERİ, Anadolu AÖF yayınları 2. Prof. Dr. AYSEL ERCİŞ, PAZARLAMA İLKELERİ, Atatürk AÖF yayınları

Notlar

Dijital Kaynaklar, Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pazarlama ile ilgili temel kavram ve ilkelerini tanımlar.
ÖÇ02 Pazarlamanın gelişim sürecini ve günümüz pazarlama anlayışı tanımlar.
ÖÇ03 Pazarlama ve çevre arasındaki ilişkileri tanımlar.
ÖÇ04 Pazar kavramını ve tüketici ve endüstriyel pazarların özelliklerini açılar.
ÖÇ05 Pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını açıklar.
ÖÇ06 Pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazarın seçilmesini açıklar.
ÖÇ07 Pazarlama karma elemanlarını tanımlar.
ÖÇ08 Hizmet pazarlaması kavramı ile pazar bölümlendirmeyi ilişkilendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler dış ticaret alanında işletme, iktisat, muhasebe, temel hukuk, dış ticaret mevzuatı ve işlemlerine ilişkin temel kavramları açıklarlar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler dış ticaret alanında sahip olduğu mesleki bilgileri, karar alma, uygulama ve davranış süreçlerinde kullanırlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler dış ticaret alanındaki dinamikleri bilirler. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler dış ticaret alanındaki bilgi ve becerileri ile mesleki görev ve sorumlulukları icra ederler.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler dış ticaret alanındaki sorunların çözümünde için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler dış ticaret alanında mesleki bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler dış ticaret alanının dinamik yapısına uygun olarak hayat boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptirler. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler dış ticaret alanında ortaya çıkan değişimlere uyum için mesleki bilgi ve becerilerini geliştirirler. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler dış ticaret alanında düşüncelerini, önerilerini mesleki bilgi ve becerilerini iletişim sürecinde ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarırlar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler dış ticaret alanında mesleki görev ve sorumlulukları ekip çalışmasına uygun olarak icra ederler. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler dış ticaret alanında mesleki görev ve sorumlulukları icra edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olurlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler dış ticaret alanında mesleki görev ve sorumlulukları icra edebilecek düzeyde bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araç ve teknikleri kullanırlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler dış ticaret alanında mesleki görev ve sorumlulukları toplumsal kurallara uygun olarak icra ederler.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler girişimci kimliği ile dış ticaret alanında mesleki görev ve sorumluluklarını evrensel insani değerlere uygun icra ederler. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler dış ticaret alanında mesleki görev ve sorumluluklarını Atatürk İlke ve İnklapları'nın hedeflerine uygun olarak icra ederler. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlama kavramının tanımı, temel kavramların açıklanması, pazarlama anlayışının (yaklaşımlarının) gelişimi. Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Pazarlama çevresi. Pazarlama ve çevre arasındaki ilişkiler. Makro ve mikro çevresel faktörlerin analizi. Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Stratejik planlama ve stratejik pazarlama planlaması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Pazarlama bilgi sistemi. Pazarlama araştırması ve pazarlama araştırma süreci Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Pazar kavramı ve tüketici ve endüstriyel pazarın özellikleri. Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
6 Pazar bölümlendirme, konumlandırma ve hedef pazarın seçimi. Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
7 Ürün kavramı, ürün türleri ve pazarlamada ürün stratejileri. Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
8 Ara Sınav Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Ürün karması, yeni ürün kavramı ve ürün yaşam eğrisi. Marka ve markalama stratejileri. Ambalajlama. Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
10 Fiyatlandırma: fiyat kararlarının önemi .fiyatlamayı etkileyen faktörler. fiyatlamanın amaçları. Fiyatlama politikaları ve fiyatlama yöntemleri. Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Dağıtım: Dağıtım kararları. Temel dağıtım kanalları. Dağıtım kanallarının yönetimi. Toptancılık ve perakendecilik.. Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Tutundurma: Tutundurma kararları ve stratejileri. Reklam ve halkla ilişkiler. Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Tutundurma: Kişisel satış ve satış tutundurma. Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
14 Hizmet pazarlaması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Hizmetlerde pazarlama karması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 02:45