Genel Bilgi
Kod | YOT141 |
Ad | Bitki Koruma I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin organik tarımın tüm uygulamalarında agro-ekosistemdeki çeşitliliği ve döngüleri geliştirebilecek, tüm varlıklara eşit ve sağlıklı yaşam koşullarını sağlayacak ve kararların alınmasında özen gösterebilecek temel bilgi ve becerileri kazanmasıdır.
Dersin İçeriği
Nematoda, Annelida, Mollusca, Arthropoda (Arachnida, Insecta), Chordata şubelerine bağlı zararlı ve yararlıların, tanınmaları, biyolojileri, zarar şekilleri hakkında genel bilgiler, Tarımsal zararlılara karşı kullanılan savaş yöntemleri,Bitkilerde hastalık kavramı ve tanımı, hastalık belirtileri nelerdir,Bitkilerde hastalık nedenleri,Cansız hastalık etkenleri, yabancı otlar,Canlı hastalık etmenleri,Bitki patojeni virusların, Bitki patojeni prokaryotların, Bitki patojeni fungusların genel özellikleri, bitkilerde oluşturdukları belirtiler, Bitki hastalıklarıyla savaşım yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Prof.Dr. Fatma SARA DOLAR, FİTOPATOLOJİ, AÖF yayınları 2. Prof.Dr. İsmail KARACA, ENTOMOLOJİ, AÖF yayınları
Notlar
Dijital Kaynaklar, Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki Koruma ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Nematoda, Annelida, Mollusca, Arthropoda (Arachnida, Insecta), Chordata şubelerine bağlı hayvansal zararlı türlerini bilir. |
ÖÇ03 | Bitkilere zarar veren yabancı otları bilir. |
ÖÇ04 | Yabancı otlarla mücadele yöntemlerini ana hatlarıyla açıklar. |
ÖÇ05 | Bitkilerde yabancı otların neden olduğu hastalıkları bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitki Koruma, zararlı ve yararlı tür kavramları, Nematoda şubesinin genel özellikleri, biyolojileri, zarar şekilleri | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Annelida, Mollusca ve Chordata şubelerinin genel özellikleri, biyolojileri, zarar şekilleri | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Acarina altsınıfının genel özellikleri, biyolojileri ve zarar şekilleri | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Insecta sınıfının genel özellikleri, zarar ve yararları | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Insecta sınıfının önemli takımları ve biyolojileri | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Tarımsal zararlılara karşı kullanılan savaş yöntemleri | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Bitkilerde hastalık kavramı ve tanımı, hastalık belirtileri nelerdir | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | Bitkilerde hastalık nedenleri Cansız hastalık etkenleri Yabancı otlar | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Canlı hastalık etmenleri Bitki patojeni virusların genel özellikleri, bitkilerde oluşturdukları belirtiler | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Bitki patojeni prokaryotlar genel özellikleri, bitkilerde oluşturdukları belirtiler | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Bitki patojeni funguslar genel özellikleri, bitkilerde oluşturdukları belirtiler | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Bitki hastalıklarıyla geleneksel savaşım yöntemleri | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Bitki hastalıklarıyla organik tarım ilkelerine göre savaşım yöntemleri | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Dönem Araştırma Ödevi | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |