YOT147 Bilgi ve İletişim Teknolojileri

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YOT147
Ad Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. UĞUR KEKEÇ


Dersin Amacı

Temel Yazılım ve Donanımları Tanıma,Microsoft programlarını temel düzeyde kullanabilme(Word,Excel,Power point)

Dersin İçeriği

Temel işletim sistemi donanım ve yazılım. Word, Excel, Power Point, Outlook

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notları,konularla ilgili hazırlanmış ders sunuları .

Notlar

Temel Bilgisayar Teknolojileri I ,Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayını no: 2071ESKİŞEHİR, Ağustos 2018 2796-0-0-0-1909-V01.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Masa üstü nesnelerinin içeriklerini açıklar.
ÖÇ02 Görev çubuğundaki nesneleri açıklar.
ÖÇ03 Klasör ve dosyalarla ilgili olarak seçme, oluşturma, taşıma, kopyalama, yeniden adlandırma, silme işlemlerini yapar.
ÖÇ04 Word üzerinde doküman üzerinde metin seçme, taşıma, kopyalama işlemlerini yapar.
ÖÇ05 Çıktı işlemleri için sayfa yapısı ayarlar.
ÖÇ06 Excelde hücrelere formüller yazar.
ÖÇ07 Power Point üzerinde slayt oluşturarak üzerine çeşitli nesneler ekler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilgisayara giriş ve Bilgisayarla ilgili temel kavramlar Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
2 Bilgisayarı oluşturan parçalar ve bu bilgisayar parçalarının özelliklerinin tanıtımı Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
3 Yazıcı tipleri ve yazıcı ayarları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
4 Denetim masası ayarları,program,dosya ve klasörler E-posta ve ağ iletişimi ve Microsoft Word Programının temel özelliklerine giriş Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
5 Word çalışma sayfası oluşturmadaki temel ayarlar,belge oluşturma ,başlık ekleme,metin yazma Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
6 Üst bilgi ve alt bilgi ekleme uygulama,tablo oluşturma ve ekleme,grafik ekleme,şekil çizme Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
7 Microsoft Excel Programının temel özelliklerine giriş ve genel tekrar Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Sınava kadar anlatılan konuları tekrar edip çalışmalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sınav sorularının tartışılması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Microsoft Excel çalışma sayfasına veri girişi,grafik ve tablo oluşturma Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
11 Microsoft Excel çalışma sayfasında formül oluşturma ve uygulama Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
12 Microsoft Power point Programının temel özelliklerine giriş Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
13 Microsoft Power point slaytlarını bölümlere ayırma,sunumlar,sunumları düzenleme Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
14 Bireysel olarak hazırlanan sunuların tartışılması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Gösteri
15 Final öncesi genel tekrar. Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS