YOT140 Bitki Koruma II

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YOT140
Ad Bitki Koruma II
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI


Dersin Amacı

Öğrencilere bitkilerde zarar meydana getiren hastalıklar ve zararlılar konusunda genel bilgiler vererek bitki korumanın önemini, genel ilkelerini ve uygulamalarını açıklamaktır.

Dersin İçeriği

Bitkilerde zarar meydana getiren hastalıklar ve zararlılar konusunda genel bilgiler vererek bitki korumanın önemini, genel ilkelerini ve uygulamalarını açıklamak

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Prof.Dr. Fatma SARA DOLAR, FİTOPATOLOJİ, AÖF yayınları 2. Prof.Dr. İsmail KARACA, ENTOMOLOJİ, AÖF yayınları

Notlar

Dijital Kaynaklar, Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bitki hastalıkları ve yabancı otlarla ilgili temel kavramlarını açıklar.
ÖÇ02 Bitki hastalıklarının belirtileri, hastalık etmenlerinin sınıflandırılmasını açıklar.
ÖÇ03 Bitki hastalık etmenleri olan fungus, bakteri ve virüslerin morfolojik yapılarını karşılaştırır.
ÖÇ04 Bitki hastalıklarla ve yabancı otlarla mücadele yöntemlerini açıklar.
ÖÇ05 Böceklerin iç organlarının anatomik yapısını ve fizyolojilerini, yaşayışları, gelişimlerini açıklar.
ÖÇ06 Böceklerle savaşımda uygulanabilen kültürel, fiziksel, mekanik, biyolojik, biyoteknik ve kimyasal savaşım yöntemleri hakkında açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fitopatolojinin tanımı, bitkilerde hastalık kavramı ve hastalık evreleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 Hastalık belirtilerinin (simptomların) sınıflandırılması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Bitki hastalıklarının sınıflandırılması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Hastalıkların oluşum aşamaları, virüslerin ve bakterilerin genel özellikleri oluşturdukları hastalıklar ve belirtileri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 Fungusların genel özellikleri ve sınıflandırılması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 Hastalık patolojisi ve epidemiyolojisi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Hastalık ve yabancı otlarla mücadele yöntemleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
8 Ara Sınav Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Böceklerin genel özellikleri, yararları ve zararları, vücudun dış yapısının özellikleri, böcek morfolojisi, böcek başının yapısı ve parçaları, anten ve ağız tipleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
10 Thoraxın bölümleri, bacak tipleri, kanadın yapısı, abdomen uzantıları ve işlevleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 Böceklerin anatomisi, iç organlarının yapısı, kas, sindirim, sinir, dolaşım, boşaltım ve üreme sisteminin yapısı ve işleyişi, böceklerin duyu organlarının yapısı ve işlevleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
12 Böceklerde üreme, gelişme ve başkalaşım, böcek ekolojisi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
13 Böcekler ile savaşımda kullanılan kültürel, fiziksel, mekanik, biyolojik, biyoteknik ve kimyasal savaşım yöntemleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
14 Böceklerin sınıflanırılması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
15 Böcek takımları ve genel özellikleri, Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS