YOT235 Organik Tarımda Biyolojik Gübreleme

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YOT235
Ad Organik Tarımda Biyolojik Gübreleme
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BİLGE BOZ


Dersin Amacı

Ögrencilerimize ;Organik tarimda kullanilan biyolojik canlilar anlatilmakta ve kullanimlari labratuar kosullarinda gosterilmektedir.

Dersin İçeriği

Organik tarimda kullanilan biyolojik canlilar anlatilmakta ve kullanimlarindan bahsedilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Prof.Dr. İlhami ÜNVER, Prof.Dr. Dilek ANAÇ, TOPRAK BİLGİSİ VE BİTKİ BESLEME Anadolu Aöf yayınları 2. ORGANİK GÜBRELEME, MEB yayınları, 3. Assoc. Prof. Dr. Korkmaz BELLİTÜRK, Assoc. Prof. Dr. Zubair ASLAM, FERTILIZERS AND THEIR EFFICIENT USE IN SUSTAINABLE AGRICULTURE

Notlar

Dijital kaynaklar, Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gübrelemenin önemini açıklar.
ÖÇ02 Tarımda organik gübre kullanımının önemini açıklar.
ÖÇ03 Biyolojik gübrelemenin önemi açıklar.
ÖÇ04 Biyolojik gübrelemenin çevre ile ilişkisini yorumlar..
ÖÇ05 Biyolojik gübreleme sürecini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bitki Gelişimini Etkileyen Etmenler Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Genetik etmenler Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Genetik etmenler Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Çevresel etmenler (1. Sıcaklık 2. Nem durumu 3. Işık enerjisi 4. Atmosferin bileşimi 5. Toprak reaksiyonu 6. Biyolojik etmenler 7. Bitki besin element Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Çevresel etmenler (1. Sıcaklık 2. Nem durumu 3. Işık enerjisi 4. Atmosferin bileşimi 5. Toprak reaksiyonu 6. Biyolojik etmenler 7. Bitki besin element Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Çevresel etmenler (1. Sıcaklık 2. Nem durumu 3. Işık enerjisi 4. Atmosferin bileşimi 5. Toprak reaksiyonu 6. Biyolojik etmenler 7. Bitki besin element Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Bitki Gelişimi İçin Mutlak Gerekli Besin Elementleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Bitki Gelişimi İçin Mutlak Gerekli Besin Elementleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Bitki Gelişimi İçin Mutlak Gerekli Besin Elementleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Gübreler ve Gübreleme (1.Gübrelerin sınıflandırılması 2.Organik Gübreler 3.Kimyasal Gübreler 4.Gübreleme ile ilgili temel sorunlar 5.Kimyasal Gübre Uy Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Gübreler ve Gübreleme (1.Gübrelerin sınıflandırılması 2.Organik Gübreler 3.Kimyasal Gübreler 4.Gübreleme ile ilgili temel sorunlar 5.Kimyasal Gübre Uy Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Gübreler ve Gübreleme (1.Gübrelerin sınıflandırılması 2.Organik Gübreler 3.Kimyasal Gübreler 4.Gübreleme ile ilgili temel sorunlar 5.Kimyasal Gübre Uy Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Gübreler ve Gübreleme (1.Gübrelerin sınıflandırılması 2.Organik Gübreler 3.Kimyasal Gübreler 4.Gübreleme ile ilgili temel sorunlar 5.Kimyasal Gübre Uy Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Gübreler ve Gübreleme (1.Gübrelerin sınıflandırılması 2.Organik Gübreler 3.Kimyasal Gübreler 4.Gübreleme ile ilgili temel sorunlar 5.Kimyasal Gübre Uy Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS