YOT230 Organik Tarımda Entegre Çiftlik Yönetimi

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YOT230
Ad Organik Tarımda Entegre Çiftlik Yönetimi
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. UĞUR KEKEÇ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı tarım işletmelerinin yapısal özellikleri, tarımsal işletmecilik kavramı ve önemi, tarımsal işletme masrafları ve ürün yönetimi hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.

Dersin İçeriği

Organik tarım ve genel esasları, organik tarım kanunu ve yönetmeliği, sertifikasyon sistemi, organik tarımda proje hazırlama ve yönetim, tarımsal üretim biçiminde değişen kavramlar ve koşullar, pazarlama ve satış ile ilgili kavramlar dersin amacını oluşturmaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Öğretim elamanınca farklı kaynaklardan hazırlanan ve güncellenen ders notları ve sunuları.

Notlar

1-Tarım Ekonomisi ve İşletmeciliği, 2001, Prof. Dr. İ. Hakkı İnan, T.Ü. Tekirdağ Ziraat Fakültesi, Tekirdağ, 2001. 2-Organik Tarım Ekonomisi.Prof dr.Erkan Rehber Ekin Yayınları .Bursa, 2011.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İşletme ve tarım işletmelerinin genel yapılarını açıklar.
ÖÇ02 Tarım işletmelerinin analizlerinde kullanılan yöntemleri açıklar.
ÖÇ03 Tarım işletmeleri arasında üretim sürecinde oluşabilecek masraf kavramını yorumlar.
ÖÇ04 Bitkisel ve hayvansal üretim yapan işletmelerin ayrı ayrı ekonomik yapısını açıklar.
ÖÇ05 Organik tarımda karşılaşılabilecek sorunlar ve çözüm önerilerini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tarım işletmecilik kavramı ve kapsamı Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Tarım işletmelerinin genel özellikleri ve diğer işletmelerden farklı yönlerinin açıklanması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Tarımsal işletme ve ürün yönetimi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
4 Organik ürünlerin ekonomik yapısı,Türkiye ve Dünyadaki durumu Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
5 Organik tarımın ilkeleri ve yasal tanımları Türkiye de organik tarım pazar yapısı ve işleyişi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Tarımsal işletmelerin çalışmalarını etkileyen faktörler Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Tarım işletmelerinin sermaye yapısı. Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tarımsal işletme yönetiminin temel ilkeleri; faktör-ürün (azalan verimler kanunu), faktör-faktör, ürün-ürün ilişkisi. Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Tarımsal işletme yönetiminin temel ilkeleri; kar maksimizasyonu ilkesi, eşit marjinal gelirler ve fırsat maliyeti ilkeleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 .Tarımsal gelir, saf hasıla, işletme masrafları, gayri safi üretim değeri ve brüt kar. Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Brüt karın önemi, işletme faaliyetlerinin seçimi, faaliyetlerin gayrisafi üretim değerlerinin hesaplanması, faaliyetlerin değişken masraflarının hesaplanması, brüt karın hesaplanmasında dikkat alınan temel ilkeler. Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Bitkisel ürünlerde maliyet hesabı ( yıllık ve çoklu yıllık bitkilerde) Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Hayvansal ürünlerde maliyet hesabı Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Genel tekrar Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 111
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,44
AKTS 4 AKTS