YOT238 Organik Tarım Ürün Ambalaj ve Pazarlama

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YOT238
Ad Organik Tarım Ürün Ambalaj ve Pazarlama
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. UĞUR KEKEÇ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. UĞUR KEKEÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Organik olarak üretilen ürünlerin ,ambalaj ve pazarlanmasında dikkat edilmesi gereken noktaların öğretilmesi.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği, amacı ve temel kavramlar. Organik Tarımsal pazarlamanın ve genel anlamda pazarlamanın tanımı, tarımsal pazarlamanın gelişimi ve önemi. Ekonomik gelişmede pazarlamanın fonksiyonları ve pazarlama zinciri. Pazar çeşitleri ve tüketici davranışları. Tarım ürünleri arz ve talebi. Tarım ürünleri fiyatlarının oluşması. Tarım ürünleri fiyatlarında dalgalanma ve fiyatlara yapılan müdahaleler. Firma Pazar talebinin tahmini. Pazar seçimi ve ürün pozisyonlama. Pazarlama karması. Pazarlama stratejisi (ürün, fiyat,dağıtım stratejisi).Pazarlama stratejisi (ürün, fiyat,dağıtım stratejisi).Tarımsal pazarlamanın ana hizmetleri. Tarımsal pazarlamanın ara hizmetleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Öğretim elamanınca hazırlanan ve sürekli güncellenen ders notları ve sunular.

Notlar

1-Resmi gazetede yayımlanan, organik tarım prensipleri ve teknik esasları kanunu. 2-Tarım Ürünleri Pazarlaması ders kitabı .Ç.ü Ziraat fakültesi genel yayın no:127,ders kitapları yayın no:A-39.Prof.dr. Oğuz Yurdakul .Adana.2002.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Genel olarak pazarlamanın temel esaslarını açıklar.
ÖÇ02 Organik ürünlerinin pazarlanmasını ve bu tür işletmeleri karlı hale getirme yöntemleri açıklar.
ÖÇ03 Organik ürünlerin ambalajlanmasında karşılaşılan sorunları tartışır.
ÖÇ04 Ürünlerin pazarlanmasında karşılaşılan sorunları tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin amacının ve içeriğinin öğrencilere anlatılması,Organik ürünlerin konvansiyonel ürünlerden farklı yönlerinin pazarlama ve muhafaza açısından anlatılması , Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Günümüz pazarlama anlayışı, üretim, satış ve pazarlama dönemleri Pazarlama karması unsurları ve koordineli pazarlama çalışmaları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Organik ve konvansiyonel ürünler pazarlamasını etkileyen tarımsal ve tarım dışı makro ve mikro faktörler, Demografi, sosyo kültürel, sosyo-ekonomik, hukuksal, teknolojik faktörler Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Pazar bölümlendirme, Pazar bölümlendirme kriterleri, organik ürünler için pazarların özellikleri, avantajlı ve dezavantajlı yönleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Tüketici davranışı, tüketicilerin satın alma kararlarını ve tüketici talebini etkileyen faktörlerin analizi, Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Pazarlama araştırmaları, Organik ürünler için Pazar ve pazarlama araştırması yapma yöntemleri, Organik ürünler için tüketici profili çıkartma Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Organik ürünlerde ürün çeşidi seçme, yeni ürün geliştirme süreci, ambalajlama, ulusal ve uluslararası mevzuatta ambalajlama ile ilgili maddeler Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ara sınav sorularının açıklanması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Organik ürünlerde taşıma ve depolama, ulusal ve uluslararası mevzuatta taşıma ve depolamaya ilişkin maddeler Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Organik ürünlerin fiyatlandırılması, fiyatlandırma stratejileri, fiyatlandırma yöntemleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Organik ürünlerde tutundurma çalışmaları, reklam, talep yaratma ve tüketici bilgilendirme Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Organik ürünlerin satışı, dağıtım ve satış kanalları, dağıtım kanallarında organik ürünlerin muhafazası Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Organik ürünlerin pazarlanması ve son dönemdeki gelişmeler ile ilgili dünyadan örnekler Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Sınava yönelik açıklamalar Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 11:20