YOT248 Münavebe Teknikleri

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YOT248
Ad Münavebe Teknikleri
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI


Dersin Amacı

Sürdürülebilir bir tarımsal üretim felsefesinde vazgeçilmez bir uygulama olan münavebenin amacı, önemi ve uygulam tekniklerini öğretilmektir.

Dersin İçeriği

Tarımın tanımı ve önemi, geleneksel tarım, sürdürülebilir tarım ile ekolojik tarım hakkında bilgiler ve karşılaştırmalar, ülkemizin tarım bölgelerinin iklim, toprak ve tarım özelliklerine göre incelenmesi, bu bölgelerde uygulanan tarım sistemlerin ve ekim nöbetinin karşılaştırılması, günümüzdeki ve gelecekteki ekim nöbeti ilkeleri, ekim nöbetinde yer alacak bitkilerin allelopatik ilişkileri, kültür bitkileri ve yabancı otların bitki salgıları, bitkitoprak ilişkilerini inceleyen ve içeren genel bilgiler. Ekim nöbetine ilişkin yapılan araştırmalar, tek yönlü tarımla yoğun tarım arasındaki farklar ve ekim nöbetinin önemi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Charles L. Mohler and Sue Ellen Johnson, editors, Crop Rotation on Organic Farms a Plannıng Manual 2. Jorgen E. Olesen, Ragnar Eltun, Mike J. Gooding, Erik Steen Jensen, Ulrich Köpke, Designing and testing crop rotations for organic farming

Notlar

Dijital kaynaklar, Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarımda toprağın önemini açıklar.
ÖÇ02 Sürdürülebilir tarımın önemini açıklar.
ÖÇ03 Ekim nöbeti yöntemlerini açıklar.
ÖÇ04 Türkiye'nin farklı tarım bölgelerinde uygulanan ekim nöbeti sistemlerini tartışır.
ÖÇ05 Tarla bitkileri üretiminde ekim nöbetinin faydalarını ve tek yönlü ekimin sakıncalarını açıklar.
ÖÇ06 Farklı ekolojilere uygun ekim nöbeti planlaması yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tarımın tarihsel gelişimi ve tarla tarımının uygulama esasları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 Ekim nöbetinin tanımı ve önemi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Ekim nöbetinin planlanmasında dikkat edilecek hususlar Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Tarım sistemleri; Kuru tarım sistemi, Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 Sulu tarım sistemi, Nemli tarım sistemi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 Tek yönlü tarımın sakıncaları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Tarım bölgelerine göre en uygun ekim nöbeti örnekleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
8 Ara Sınav Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ön bitki Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
10 Ekim nöbetinde toprak, bitki ve beslenme ilişkileri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 Yabacı otlar ve mücadelesi, Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
12 Hastalık ve zararlı böceklerle mücadele Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
13 Bitkiler arası uyuşum ilişkileri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
14 Türkiye'de değişik bölgelerde uygulanabilecek ekim nöbeti sistemleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
15 Ekim nöbetinde sürdürülebilir tarım, Organik tarımda ekim nöbeti Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS