ATO103 Ön Büro Hizmetleri

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ATO103
Ad Ön Büro Hizmetleri
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. CANANİ YALÇİN


Dersin Amacı

Otelde önbüro bölümünde çalışan personelin görevleri ile diğer bölümler ile önbüro bölümünün fonksiyonel ilişkileri Önbüroda kullanılan evrakların içerik ve işlevleri Önbüroda yapılan işlemler konularının öğrenciler tarafından kavranması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Önbüronun tanımı, bölümleri, yapılan işler, kullanılan belgeler

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Gökhan Çolak, Önbüro Hizmetleri Ekin Basım Yayın 2. baskı Ağustos 2016. Orhan Batman. Ön Büro Yönetimi MEGEP Ön Büro Hizmetleri

Notlar

Dijital kaynaklar, Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ön büro hizmetleri ile ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Kişisel hazırlık yaparak iş organizasyonu yapar.
ÖÇ03 Ön büro işlemlerinin yürütür.
ÖÇ04 Diğer departmanlarla koordinasyonu sağlar.
ÖÇ05 Check-In, Check-Out ve kasa işlemlerini yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili yasal mevzuat, mesleki standartlar ve uygulamalar, iç ve dış çevre faktörleri ve hizmet verme süreçleri hakkında temel düzeyde bilgileri açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili konaklama, seyahat acenteleri, yiyecek içecek vb işletmelerde yasal mevzuat, mesleki standartlar ve uygulamalar, iç ve dış çevre faktörleri hizmet verme süreçleri hakkında temel düzeyde sahip oldukları bilgileri uygularlar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında üstlendiği sorumlulukları müşteri tatminini temelinde yerine getirirler. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında hizmet sürecindeki fiziksel ortamı, araç gereç ve teknolojileri kullanırlar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında üstlendiği görev ve sorumlulukları çalışma ortamının gerektirdiği dinamiklere göre hem bireysel olarak hem de takım üyesi olarak yaparlar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili teknik ve mesleki yenilikleri karşılaşacağı olağan ve olağanüstü sorunlara çözümünde kullanırlar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili bilgi ve becerilerini olarak örgüt üyelerinin mesleki bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi ve objektif performans değerlendirilmesinde kullanırlar. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler Mesleği ile ilgili yenilikleri hayat boyu öğrenmenin bilinci ile takip edip durum analizi yaparak sahip oldukları bilgi ve becerileri ve geliştirirler. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler mesleki özgüven, bilgi ve becerisi ile sahip olduğu kaynakları yönetirler. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler Turizm alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarırlar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanırlar. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilirler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler yasal mevzuat (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel etik değerler, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ve doğal çevrenin korunması ile ilgili kurallara göre mesleğini icra ederler. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler kültürel ve etik değerler, sosyal adalet ve sorumluluk bilinci ile, ülkenin ve yakın çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerinin, toplumun alanla ilgili ilgi, istek ve ihtiyaçlarının bilir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliğinin temel faaliyeti olan hizmet üretim sürecinin gerektirdiği kişisel niteliklere ve dinamizme sahiptirler. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ön büronun tanımı,yeri ve önemi Sözlü ve görsel anlatım, soru cevap ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Alt bölümler Sözlü ve görsel anlatım, soru cevap ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Fiziki düzenleme ve iş akışı Sözlü ve görsel anlatım, soru cevap ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Çalışma Çizelgesi ve Dağılımı Yapılırken Dikkat Edilecek Hususlar Sözlü ve görsel anlatım, soru cevap ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay
5 Önbüro Departmanında Konukları Karşılayarak Bagajlarını Taşıma ve Araçlarını Park Etme Sözlü ve görsel anlatım, soru cevap ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Önbüro Departmanında Kullanılan Donanımlar ve Formlar Sözlü ve görsel anlatım, soru cevap ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Konuk karşılama Sözlü ve görsel anlatım, soru cevap ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav, Portfolyo
9 Önbüro Departmanı ile Yiyecek İçecek Departmanı Arasındaki İlişkiler Sözlü ve görsel anlatım, soru cevap ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Önbüro Departmanı ile Teknik Servis Departmanı Arasındaki İlişki Sözlü ve görsel anlatım, soru cevap ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Önbüro Departmanı ile Satış Pazarlama Departmanı Arasındaki Sözlü ve görsel anlatım, soru cevap ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Ön büro- Yiyecek İçecek Hizmetleri Departmanları Arasındaki Koordinasyonu Sağlayan Raporlar ve Formlar Sözlü ve görsel anlatım, soru cevap ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Önbüro Departmanı ile Güvenlik Departmanı Arasındaki İlişki Sözlü ve görsel anlatım, soru cevap ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Ön büro- Teknik Servis dep ilişkisi Sözlü ve görsel anlatım, soru cevap ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
15 Önbüro Departmanı ile Mali ve İdari İşler Departmanı Arasındaki İlişki Sözlü ve görsel anlatım, soru cevap ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS