ATO201 Tur Operatörlüğü ve Seyahat Acenteciliği

2 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ATO201
Ad Tur Operatörlüğü ve Seyahat Acenteciliği
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. CANANİ YALÇİN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı; seyahat sektörü işletmelerini öğrencilere tanıtmak, seyahat acentalarının örgüt yapılarını, seyahat acentalarının işlevlerini, seyahat acentalarının nasıl kurulduklarını, tur operatörlerinin temel görevlerinden olan tur planlaması, hazırlanması, pazarlaması ve yönetim sürecinin nasıl gerçekleştirileceğini öğrencilere açıklamaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste seyahat sektöründe faaliyet gösteren tur operatörlüğü ve seyahat acentacılığı firmalarının tanıtılması kuruluş işleyiş ve fonksiyonlarının belletilmesi, tur çeşitleri ve turlarda görev alan elemanlar, tur planlaması, turun hazırlanması, pazarlanması ve turun gerçekleşmesi yanında seyahat sektörü firmalarının önemli görevlerinden biri olan Ticketing (Biletleme) konuları verilmektedir. Ayrıca seyahat işletmelerin sektördeki faaliyetleri ayrıntılı olarak anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1-Orhan İçöz,, Seyahat Acenteciliği. 2- Şükrü Yarcan, Seyahat İşletmeleri

Notlar

Dijital kaynaklar, Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seyahat Acenteleri ile ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Seyahat Acentelerini sınıflandırır.
ÖÇ03 Turizm Sektörünün bilişenleri ve aralarındaki bağı ve iletişimi ilişkilendirir.
ÖÇ04 Turizm ürününün son tüketiciye ulaşıncaya kadar geçirdiği evreleri açıklar.
ÖÇ05 Turizm pazarlama ağını açıklar.
ÖÇ06 Turizm pazarlama bileşenlerini açıklar.
ÖÇ07 Paket tur sürecini yönetir.
ÖÇ08 Turizm ürünü ile ilgili arz ve talep analizi yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili yasal mevzuat, mesleki standartlar ve uygulamalar, iç ve dış çevre faktörleri ve hizmet verme süreçleri hakkında temel düzeyde bilgileri açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili konaklama, seyahat acenteleri, yiyecek içecek vb işletmelerde yasal mevzuat, mesleki standartlar ve uygulamalar, iç ve dış çevre faktörleri hizmet verme süreçleri hakkında temel düzeyde sahip oldukları bilgileri uygularlar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında üstlendiği sorumlulukları müşteri tatminini temelinde yerine getirirler. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında hizmet sürecindeki fiziksel ortamı, araç gereç ve teknolojileri kullanırlar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında üstlendiği görev ve sorumlulukları çalışma ortamının gerektirdiği dinamiklere göre hem bireysel olarak hem de takım üyesi olarak yaparlar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili teknik ve mesleki yenilikleri karşılaşacağı olağan ve olağanüstü sorunlara çözümünde kullanırlar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili bilgi ve becerilerini olarak örgüt üyelerinin mesleki bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi ve objektif performans değerlendirilmesinde kullanırlar. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler Mesleği ile ilgili yenilikleri hayat boyu öğrenmenin bilinci ile takip edip durum analizi yaparak sahip oldukları bilgi ve becerileri ve geliştirirler. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler mesleki özgüven, bilgi ve becerisi ile sahip olduğu kaynakları yönetirler. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler Turizm alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarırlar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanırlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilirler. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler yasal mevzuat (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel etik değerler, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ve doğal çevrenin korunması ile ilgili kurallara göre mesleğini icra ederler. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler kültürel ve etik değerler, sosyal adalet ve sorumluluk bilinci ile, ülkenin ve yakın çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerinin, toplumun alanla ilgili ilgi, istek ve ihtiyaçlarının bilir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliğinin temel faaliyeti olan hizmet üretim sürecinin gerektirdiği kişisel niteliklere ve dinamizme sahiptirler. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seyahatin ve Seyahat İşletmelerinin Tarihi Gelişimi (Dünya Ve Türkiye) Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Turizmde Dağıtım Sistemi ve Dağıtım Sistemleri İçerisinde Seyahat İşletmelerinin Yeri ve Önemi Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Seyahat acentelerinin kuruluşu Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Seyahat Sektörü İşletmelerinden Seyahat Acentaları ve Fonksiyonları Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Seyahat Sektörü İşletmelerinden Tur Operatörleri ve Fonksiyonları Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Paket Tur, Tur Çeşitleri ve Turlarda Görev Alan Elemanlar Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Tur Planlaması (Hazırlanması); Destinasyon Seçimi, Satın Alma İşlemleri, Tamamlayıcı Hizmetlerin ve Fiyatın Belirlenmesi Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tur planlama Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Turun Gerçekleştirilmesi, Yer Hizmetleri, Turun Yönetilmesi ve Tamamlanması Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Tur Operatörlüğü İşletmelerinin Temel Hizmetlerinden Ticketing (Havayolu Biletçiliği) Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Seyahatin gelişmesinde ana faktörler Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Destinasyon tespiti Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Uygulamalı tur planı yapmak Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Ödev Uygulama ve Anlatımı Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 56
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,24
AKTS 2 AKTS