ATO211 Konukla İletişim

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ATO211
Ad Konukla İletişim
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. CANANİ YALÇİN


Dersin Amacı

Konukla iletişimi sağlamak ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

İletişimle ilgili kavramların tanımı, konuk tipleri, konuklarla iletişim

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1-Hasan Tatar, Temel İletişim. 2-İrfan Mısırlı; Konukla İletişim... 3-MEGEP İletişim Modülü

Notlar

Dijital kaynaklar, Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İletişim ile ilgili temel kavramlarını açıklar.
ÖÇ02 İletişimin işlevi, amacı ve uygulanmasını açıklar.
ÖÇ03 İletişim çeşitlerini sayar.
ÖÇ04 Örgütsel iletişimle ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ05 Konukla iletişimde olağan dışı durumlara göre davranış geliştirir.
ÖÇ06 Konuklarla iletişim sürecini yönetir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili yasal mevzuat, mesleki standartlar ve uygulamalar, iç ve dış çevre faktörleri ve hizmet verme süreçleri hakkında temel düzeyde bilgileri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili konaklama, seyahat acenteleri, yiyecek içecek vb işletmelerde yasal mevzuat, mesleki standartlar ve uygulamalar, iç ve dış çevre faktörleri hizmet verme süreçleri hakkında temel düzeyde sahip oldukları bilgileri uygularlar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında üstlendiği sorumlulukları müşteri tatminini temelinde yerine getirirler. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında hizmet sürecindeki fiziksel ortamı, araç gereç ve teknolojileri kullanırlar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında üstlendiği görev ve sorumlulukları çalışma ortamının gerektirdiği dinamiklere göre hem bireysel olarak hem de takım üyesi olarak yaparlar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili teknik ve mesleki yenilikleri karşılaşacağı olağan ve olağanüstü sorunlara çözümünde kullanırlar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili bilgi ve becerilerini olarak örgüt üyelerinin mesleki bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi ve objektif performans değerlendirilmesinde kullanırlar. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler Mesleği ile ilgili yenilikleri hayat boyu öğrenmenin bilinci ile takip edip durum analizi yaparak sahip oldukları bilgi ve becerileri ve geliştirirler. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler mesleki özgüven, bilgi ve becerisi ile sahip olduğu kaynakları yönetirler. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler Turizm alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarırlar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanırlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilirler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler yasal mevzuat (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel etik değerler, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ve doğal çevrenin korunması ile ilgili kurallara göre mesleğini icra ederler. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler kültürel ve etik değerler, sosyal adalet ve sorumluluk bilinci ile, ülkenin ve yakın çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerinin, toplumun alanla ilgili ilgi, istek ve ihtiyaçlarının bilir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliğinin temel faaliyeti olan hizmet üretim sürecinin gerektirdiği kişisel niteliklere ve dinamizme sahiptirler. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletişimle ilgili kavramların açıklanması Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Yazılı ve sözlü iletişim kurallarının açıklanması Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Telefonla iletişim kurallarının incelenmesi Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Sözsüz iletişim kodlarının iletişimdeki öneminin belirlenmesi Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Yüz yüze iletişimde beden dilinin öneminin belirlenmesi Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Konuk tiplerinin incelenmesi Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Konuk tipleri ve davranışlarının incelenmesi Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 iletişim ve iş başarımı Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 turizmde iletişim ve yabancı dil Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Müdahale edilmesi mümkün olmayan durumların açıklanması Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Konuk türlerine göre iletişim şekli Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Konuk istek ve şikayetlerinin incelenmesi Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
14 kurum içi iletişim yöntemleri Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Konuk isteklerinin, şikayetleriyle ilgili kullanılacak formlar ve değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS