Genel Bilgi
Kod | ICM101 |
Ad | Temel Sanat Eğitimi I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Arş. Gör. Emre PINAR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Tasarım bilincinin yaratılması, doğal oluşumlardan yapılı çevreye kurgulama düzenlerine farkındalık uyandırılması, mekan oluşumunda boyutları temel tasarım elemanlarının kullanılması, hacim-strüktür algısı ile modelleme yapılması, örüntü geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Yaratımdan ürün sürecine temel tasarım kavramına giriş ve üretim sürecinde sanat yaklaşımı, Algı-Duyu, Çağrışım-Duyum ilişkileri: gösterge-ifade eşleştirme haritaları; Temel tasarım araçları nokta, çizgi, yüzey ve hacim tanımlamaları ile iki boyuttan üçüncü boyutta birim üretme: Birim modülden örüntüye kurgulama tekniği, algısal deneyim ile biçimlendirme ve strüktür-biçim ilişkisi, denge-oran, ritm, tekrar, zıtlık kompozisyon ilkeleri ile modelleme.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen - Francis D.K. Ching Temel Tasarım - Latife Gürer, Gül Gürer Temel Tasarım - Kerim Çınar Temel Tasarım - Ali Seylan Temel Sanat Eğitimi - Adnan Tepecik, Pınar Toktaş Basic Design Series (1-7) - Gavin Ambrose, Paul Harris Çizimin Sırları 1-2 - Barrington Barber Sanatın Temelleri - Ocvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İç Mimarlık mesleğini tanır, çalışma alanları, mesleki özlük hakları gibi konularda farkındalık sahibi olur. |
ÖÇ02 | Tasarımın temel ilke ve elemanlarını ayırt eder. |
ÖÇ03 | Temel sanat ve tasarım kavramlarının uygulamalı aktarımıyla yaratıcı düşünme becerisini geliştirir. |
ÖÇ04 | Tasarım süreçlerini tanımlar. |
ÖÇ05 | Birim modülden örüntü düzenleri oluşturur. |
ÖÇ06 | İki boyutlu düzlemden üç boyutlu hacme geçişte algı süreçlerini geliştirir. |
ÖÇ07 | Soyutlama ve somutlama kavramlarını ayırt ederek, tasarımların ifade biçimlerinde araç olarak kullanır. |
ÖÇ08 | Mekan algısının temellerini oluşturur. |
ÖÇ09 | Sanat ve tasarım yaklaşımlarında farkındalık sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İç Mimarlık mesleğinin tanıtılması. Çalışma alanları, sektörel gelişmeler, iç mimarların özlük hakları, meslek örgütü, iş potansiyelleri, akademik kariyer imkanı vb. konularda genel bilgilendirme yapılması. İç Mimarlık eğitimi hakkında genel bir bilgilendirme yapılarak dersin içerik ve işleyiş biçiminin tanıtılması. | Dersle ilgili genel bilgi araştırması yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | Tasarımın Asal Elemanlarından Nokta ve Çizgi kavramlarının tanımlanması ve konuyla ilgili kompozisyon düzenleme çalışmaları | Sinema, animasyon, reklam, grafik sanatlarından örnek çalışmalar üzerine araştırma, doğal ve yapılı çevreden kavramlarla ilişkili fotoğraf tekniğiyle görsel materyal oluşturma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Tasarımın Asal Elemanlarından Biçim, Doku ve Yüzey kavramlarının tanımlanması ve konuyla ilgili kompozisyon düzenleme çalışmaları | Sinema, animasyon, reklam, grafik sanatlarından örnek çalışmalar üzerine araştırma, doğal ve yapılı çevreden kavramlarla ilişkili fotoğraf tekniğiyle görsel materyal oluşturma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
4 | Tasarımın Asal Elemanlarından Yön ve Ölçü kavramlarının tanımlanması ve konuyla ilgili kompozisyon düzenleme çalışmaları | Sinema, animasyon, reklam, grafik sanatlarından örnek çalışmalar üzerine araştırma, doğal ve yapılı çevreden kavramlarla ilişkili fotoğraf tekniğiyle görsel materyal oluşturma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Tasarımın Asal Elemanlarından Hareket, Işık ve Gölge kavramlarının tanımlanması ve konuyla ilgili kompozisyon düzenleme çalışmaları | Sinema, animasyon, reklam, grafik sanatlarından örnek çalışmalar üzerine araştırma, doğal ve yapılı çevreden kavramlarla ilişkili fotoğraf tekniğiyle görsel materyal oluşturma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Renk kavramının kuramsal anlatımı | Renk kuramlarıyla ilgili bilimsel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Renk Armonilerinin kuramsal ve uygulamalı aktarımı | Renk çarklarının oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara sınav | Konu tekrarı, kompozisyon alıştırması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Tasarım İlkelerinden Denge ve Ritim kavramlarının tanımlanması ve konuyla ilgili kompozisyon hazırlama çalışmaları | Örnek araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Tasarım İlkelerinden Hiyerarşi ve Oran kavramlarının tanımlanması ve konuyla ilgili kompozisyon hazırlama çalışmaları | Örnek araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Tasarım İlkelerinden Vurgu ve Zıtlık kavramlarının tanımlanması ve konuyla ilgili kompozisyon hazırlama çalışmaları | Örnek araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tasarım İlkelerinden Bütünlük ve Harmoni kavramlarının tanımlanması ve konuyla ilgili kompozisyon hazırlama çalışmaları | Örnek araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
13 | Tasarım İlkelerinden Datum ve Boşluk kavramlarının tanımlanması ve konuyla ilgili kompozisyon hazırlama çalışmaları | Örnek araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Görsel Algı konusunun aktarımı ve Gestalt İlkeleri | Kompozisyon araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
15 | Soyutlama kavramının tanımlanması ve konuyla ilgili uygulamalar | Kompozisyon araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final çalışmasına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final çalışmasına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 11 | 154 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 21 | 21 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 259 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10,36 | ||
AKTS | 10 AKTS |