Genel Bilgi
Kod | IMS209 |
Ad | Temel Bilgi Teknolojileri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. NİNA ALMASİFAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. NİNA ALMASİFAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Microsoft Office temel bilgisayar bilgi ve tekniklerinin öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Temel bilgisayar kullanım özelliklerinin öğretilmesi, bilgisayarı açma-kapatma, fare-klavye kullanabilme; Microsoft Office uygulamaları (Ms.Word-Ms.Excel-Ms.Powerpoint) ile doküman-tablo-sunum hazırlayabilme; Internet'e giriş ve Internet'ten bilgi arama, E-mail kullanabilme yeteneklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. HTML dili ile basit Internet sayfalarının hazırlanması, Microsoft Frontpage ile web sayfası oluşturulması konularında pratiklik kazandırılması.
Dersin Ön Koşulu
bilgisayar ve ihtiyaç olan uygulamaları indirip ve ayarlamak.
Kaynaklar
KÖKSAL, A. T., (2012), Sketchup-Herkes İçin 3 Boyutlu Tasarım, Pusula Yayıncılık. ROSKES, B., (2009), Google SketchUp Cookbook, Publisher(s): O'Reilly Media, Inc.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgi Teknolojilerine ait temel kavramları detaylı şekilde tanımlar. |
ÖÇ02 | Bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerini ayrıntılı olarak kavrar. |
ÖÇ03 | İşletim sistemlerinin amaçları ve kullanımı konusunda temel seviyede yetkin hale gelir. |
ÖÇ04 | Bir kelime işlemci yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanır. |
ÖÇ05 | Bir elektronik hesaplama tablosu yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanır. |
ÖÇ06 | Bir sunu hazırlama yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanır |
ÖÇ07 | Etkin ve güvenli internet kullanımı konusunda farkındalık kazanır. |
ÖÇ08 | Bilgi teknolojisi ile ilgili telif hakkı ve etik yasaları bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayarın Temel elemanları, Windows'a Giriş, Dosya İşlemleri, Tekstil Sunucu servislerinin tanıtılması. | ders bilgi paketlerinin güncellenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Ms.Word'e giriş, program tanıtımı, sayfa ayarları, temel yazım özellikleri, Word'de paragraf ayarları, sütunlara ayırma, resim ekleme ve ayarlamaları. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Word'de Üst bilgi-alt bilgi, sekmeler ve normal metotlar ile tablo oluşturma ve özellikleri. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Ekranda şekli verilen bir dökümanın aynen oluşturulması. | Kaynak okuma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Power Point'e giriş, slayt oluşturma ve gösteri izleme, dosya açma-kaydetme. | Kaynak okuma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Power Point'te biçimlendirme özellikleri, tasarım şablonları, renk düzenleri, asıl slayt ve özellikleri, üst-alt bilgi kullanımı. | Ödev ve kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Power Point'te animasyonların hazırlanması, slayt geçişleri, slayt sıralayıcısının kullanımı, Power Point'te ileri sunum teknikleri: eylem ayarları, köprüler, zamanlama ayarları. | Ödev ve kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Ekranda gösterilen bir sunumu, aynı özellikleri ve görüntüsü ile oluşturabilme uygulaması. | ödev hazırlama ve kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Ms.Excel'e giriş, program tanıtımı, sayfa ayarları, temel sayfa-hücre özellikleri ve doldurulması, Excel'de veri türleri, kes/kopyala/yapıştır ve fare/klavye kullanarak çabuk tablo oluşturma, renklendirme, biçimlendirme. | Ödev ve kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Excel'de grafik oluşturma, grafik ayarlarının yapılışı. Ekranda gösterilen bir grafik örneğine ait tabloları oluşturarak aynı grafiği elde etme. | Ödev ve kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Excel'de hesaplama ve formüllere giriş, formül yazımı ve fonksiyonlar. Temel matematiksel işlemlerin yapılması, basit fonksiyonların kullanılması. | Ödev ve kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Excel'de en çok kullanılan temel fonksiyonların tanıtımı, parametreleri ve örnekleri uygulamalı olarak anlatılır. | Ödev ve kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Excel'de hazırlanan tablolar ve grafiklerin Word'e aktarılması, Genel tekrar ve temel fonksiyonlar ile ilgili örneklerin çözülmesi. | Ödev ve kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | HTML'e giriş, temel HTML tanımları, tag kavramı, biçimlendirme ve hizalama komutları, resimlerin kullanımı. HTML'de tabloların kullanımı, FRAME oluşturma. | Ödev ve kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |